Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Nm for Aby/Somali
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Nm for Aby/Somali

02/06/2009 16:37 #3581

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Nm for Aby/Somali

Starter en egen tråd for dette emnet da jeg følte det lå litt utenfor agderkattens innbydelse.

Det må nok bli til neste år for om der er snakk om påmeldingsgebyr og at der begynner å bli penger i omløp er det også mitt forslag at vi organiserer oss og satser på å starte opp en rasekattklubb organisert som en webklubb med disse forumsider som utgangspunkt. vi burde da ha valgt et styre som i hoveoppgave ville stått ansvarlig for å trekke med seg de rette personene med det mål å arrangere et uoffesielt åpent Norsk mesterskap for abyssiner og Somalirasen hvert år.Det er viktig at mesterskapet er et åpent Nm da representanter fra våre naboland også vil kunne delta. Et styre burde da bestått av en leder en kasserer og sekretær og jeg tror jeg allertede har et par tre navn i hodet som kunne egnet seg til disse vervene, uten at jeg vil komme inn på disse nå før vi har fått diskutert dette skikkelig. Dette kan bli et skikkelig løft for vår rase.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
02/06/2009 17:03 #3583

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Nm for Aby/Somali

Tenk at jeg har gått glipp av hele denne diskusjonen!!! Synes det høres veldig bra ut. Hadde vært kjempefint om man kunne fått i orden noe slikt!
02/06/2009 17:54 #3585

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hear hear!

Gode ideer!
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
02/06/2009 21:40 #3589

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Om ikke en klubb så kanskje en rasering der en betaler medlemskap, har vedtekter og bruker feks Yahoomailliste. Aberet er at etter en tid så dabber interressen av og det blir bare noen få igjen tilslutt. En slik ring bør jo avholde et årsmøte og der starter gjerne problemene, det er for få som møter da vi er ganske spredt geografisk.
Men jeg kan ikke skjønne at ikke vi kan få til et uofisiselt NM uten å danne en ring/klubb først. Dette med premiering må jo noen betale for og da er det naturlig at de som melder seg til NM gjør dette. Dommerne må jo også få en liten påskjønnelse. Men det kan sikkert ordnes på mange måter. Hvordan gjør siamfolket og Brittefolket dette ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
02/06/2009 22:24 #3591

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det jeg tenker på er ikke noen rasering i den form som andre raseringer det jeg tenker på er at Abyssineren.no utvider sin aktivitet til også å gjelde arrangering av et åpent Nm hvert år og at vi da trenger tre, fire personer som står for ansvaret av dette arrangemang. Spesielt med tanke på at der skal være premiering og innbetaling av avgift syns jeg dette er viktig ,om det da på sikt vil være naturlig å utvide dette til en rasering får fremtiden vise. Og jeg er enig med deg Enja at raseringer har en tendens til å dø ut når de entusiaster som starter det ikke orker mer. Men dersom vi bruker dette forum og ikke skal produsere noen medlemsblader men skrive den iformasjon som trengs her, behøver det ikke å bli så mye jobb. vi har jo det meste her likevel det som trengs i tillegg er vel bare eventuelt en medlemsliste, og generalforsamling kunne vi jo avholt på agderkattens utstilling hvert år. Da er de fleste av oss allerede der.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
Det tok 0.26 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen