Ekornfaktoren er fortsatt fullt tilstede.
Siden våren er kommet har jeg nå begynt å ta i bruk hytta. I helgen som var nå fikk puseprinsessene være med, og de har hatt en fantastisk helg...
Vi ankom fredag ettermiddag. Jeg gjorde som vanlig og slapp dem ut inne på hytta og gjorde klart toalett og mat der de hadde det forrige gang. Alle fasiliteter ble tatt i bruk med en gang. Men en viss abyssiner hadde veldig lyst ut da lørdagen kom, så hun åpnet like gjerne ytterdøren og tok seg en tur. Og da var ikke frøken somali sen om å henge seg i halen på henne.
Dere skulle sett dem. Frem og tilbake på gresset og litt opp på heia i 110. For en fart!!! Så de fikk være ute når jeg var ute sammen med dem. Jeg bøyet meg for overmakten. De ligner faktisk ekorn slik de svinser frem og tilbake og bare herjer. opp, ned, hit, dit....
Det fine med kattene mine (til nå i alle fall) er at på hytta er de bare rett rundt huset. Jeg kan se dem til enhver tid så lenge jeg er ute sammen med dem. Soul prøvde seg også på litt tre-klatring med varierende hell. Var vanskelige greier det der.
På søndag fikk de være med på langtur til bilen (50 meter). Da går rosita som en hund ved siden av meg, mens soul vimser i grøfta. Spennende var det, men og litt skummelt.
Rosita møtte naboens STORE kattunge (ungdyr av typen huspus), og jaggu var Rosita så tøff at hun freste og skjøt rygg slik den bakket unna og gikk hjem. Hehe, hadde jeg aldri trodd hun ville gjort, men hun har vel lært av Soul.
Er et sånn deilig syn å se kattene få boltre seg og herje det de vil ute. Men kattegård er fortsatt planen. Kan ikke være ute sammen med dem og passe på hele sommeren. Og jeg har inspisert plassen jeg har fått tildelt til pusene, og jeg tror det vil bli gode greier. Da har jeg i alle fall noe ¨å holde på med i ferien.