Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Folk er ikke kloke!!!!
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Folk er ikke kloke!!!!

19/04/2009 21:53 #3228

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Folk er ikke kloke!!!!

Vi fikk denne mailen tilsendt på vår medlensliste i min katteklubb.
Ønsker å dele den med dere også hvis dere ikke har fått vite om dette før!
Dette skjedde visstnok på utstillingen i Påsken...
Jeg forstår meg ikke på visse folk so kan gjøre dette mot forsvarsløse og uskyldige dyr. Vi må nok bli mye flinkere til å passe på kattene våre når vi er på utstillinger...

Hei.
Jeg har lyst til å meddele hele kattenorge hva som skjedde under vår utstilling i påsken.
Fredag etter endt utstilling tar katteeier og rister tepper og lager det pent til neste dag – alt er ok i buret.
Lørdag etter endt utstilling, tar utstiller og tømmer ut vannet til katten i bøtten som står ved siden av søppelsekken.
Da er det at hun merker at det er en slags film oppå vannet, men tenker at det er nok noe mat som er kommet oppi.
Hun tar kattene ut av buret og setter dem i reisekassene, og starter opprydding av bur.
Burpynten er våt, på en litt ”klissete” måte…
Utpå kvelden blir den ene katten noe slapp, men eier tenker at katten er trøtt etter utstillingen, og går og legger seg,
Neste morgen blir det full fart til veterinær, som straks bekrefter at katten er forgiftet!!!!
Veterinæren gjør hva han kan der og da, og eier reiser hjem med en mer eller mindre katt i koma.
Katten blir i denne tilstand badet, og smørt inn med biola.
Katten blir verre og verre – haken er nå i dobbel størrelse, og katten sikler grønn slimaktig væske.
Dagen etter er det tilbake til veterinæren, som gjentar samme behandling som dagen før, full gjennomspyling av kattens indre.
Eier fortsetter med biola.
Haken svuller mer og mer opp.
Eier finner nå fram burpynten, for å vaske den til neste utstilling. Da er det at hun kjenner den spesielle lukten av burpynten.
For å gjøre en lang historie kort: Prøver fra burpynten blir levert inn til et laboratorium her i byen, som straks finner ut at det er et meget sterkt vaskemiddel som er brukt.
Prøven blir sendt til Oslo for videre behandling.
Svaret er kommet tilbake, og det som er sprøytet/tømt/dusjet inn i buret er: didecyldimettylammoniumklorid.
Stoffet er meget etsende og brukes blant annet på bensinstasjoner og som avfetting på et eller annet i bobiler.
Katten er nå på bedringens vei, men har etseskader i hals, spiserør og så videre nedover i systemet. Katten er nå så vidt oppe og går på sine fire ben, men det er vondt da skadene også er under potene
Haken har også disse etseskadene.
Katt nr 2, som også lå i buret, har mer pels, og har ikke fått så mye skade, men potene er angrepet også på denne katten.
Hvem kan finne på å gjøre noe slikt? Hvem har slikt stoff med seg på utstilling? HVORFOR er det gjort?
Skulle synderen bli avslørt, så bør vedkommende fratas alle sine katter og bli utestengt på livstid fra kattemiljøet, og nektes å ha husdyr.
Det kommer til å bli sendt inn til Aristokatt, slik at den som har gjort det i det minste kan få lese følgende av det som er gjort mot uskyldige katter.
Ja, vi er nesten 100 % sikker på at dette er gjort av en utstiller.
Kirsten
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
19/04/2009 22:17 #3230

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Folk er ikke kloke!!!!

FY SØREN! Håper den som har gjort det blir tatt, fort som fy. hvordan kan noen gjøre slikt!?!
Huff, skumle saker.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
19/04/2009 23:08 #3232

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det går bare ikke an. Hvordan kan noen overhodet tenke på å gjøre noe sånt?
19/04/2009 23:39 #3233

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dersom den Jæ..... som har funnet på noe så grotesk blir funnet burde vedkommende bli avstraffet ved å drikke noen slurker av dette stoffet selv. Dette må være det grusomste tilfellet av dyremishandling jeg har hørt om i mine 25år som utstiller.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
19/04/2009 23:56 #3235

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette er helt ufattelig. Tenk at noen som kanskje eier katt kan finne på å gjøre andre så forferdelig vondt. Det siste jeg har hørt er at de kanskje kommer til å sende ut en oppfordring til alle utstillere som var der melde seg, om de har sett noe som de kan tenke seg kan ha noe med saken å gjøre, eller kanskje har tatt none bilder uten å vite at vedkommende er med på bildene.
Håper så inderlig at dette blir funnet ut av.
Om det er noen form for missunnelse som ligger bak, ja da er dette en forferdelig måte å ramme dem på. Det er da en hobby vi driver med og ikke noe som går på livet løst dersom min katt ikke vinner
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.61 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen