Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Lysforhold i utstillingshaller
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Lysforhold i utstillingshaller

12/04/2009 21:50 #3155

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lysforhold i utstillingshaller

Jeg har vært på utstilling i en del haller med dårlig belysning og dette var nok en utstilling i en hall med dårlig gult lys som dreper all farge hos Abyssinere og sikkert mange andre raser, men fullt så ekstremt som på denne utstillingen er det en stund siden jeg har sett. Er det ikke snart på tide at Nrr går til innkjøp av en enkel fotolampe til montering bak dommerne? Det kan vel ikke koste en formue, for det sier seg selv at når fargeinntensitet er en så viktig faktor som på Abyssineren, så får vi et handicap overfor andre raser. og det syns jeg der bør gjøres noe med. Det må bli slutt på i vår moderne velutstyrte verden at katter må tas med på utsiden i dagslys for å fastsette dens farge.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
13/04/2009 00:34 #3156

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Lysforhold i utstillingshaller

TILTREDES !
13/04/2009 01:08 #3157

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Helt enig, det skulle være unødvendig å ta kattene ut for å bedømme de. Det var forresten ikke bare kattene som ble gule. Menneskene ble også helt feil i fargen : silly:
13/04/2009 01:22 #3158

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Høhmmm. Vel, Rosita måtte jo ut sammen med to dommere for å få stadfestet om hun var blå eller blåsølv nå i helgen...

Men syntes egentlig Soul så gul/grå/gusjete ut på brystet, magen og beina... Er vel slikt som dette dere mener, går jeg ut fra. Var skikkelig rart lys i hallen.

Så ei dame som hadde sminket seg... Hun så ut som hun hadde fått et anfall og sterk gulsott... Ikke veldig kledelig.

Ordentlig lamper ved dommerbordene ville nok ikke vært å forakte. Støtter påstanden!
13/04/2009 10:07 #3162

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

I riktig gamle dager, i filmens spede begynnelse, måtte man sminke seg alt annet enn naturlig for å få den rette virkningen på sluttresultatet. I tillegg ble den ekte naturen så blass at man heller malte kulisser med fjell og fjord og skog og trær i absurde farger enn å filme ute.

Så der har vi løsningen dere!
Til sminkøren og frisøren med oss!!!

Grønne katter må jo nødvendigvis bli pop når lysforholdene er som nå...
Det tok 0.34 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen