Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Sant eller usant ?
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Sant eller usant ?

05/04/2009 23:37 #3092

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sant eller usant ?

For et par dager siden fikk jeg en mail fra en helt ukjent dame. Hun hadde et spørsmål om abyssineren sin spesielle væremåte.
Hun og kjæresten skal flytte i sammen, og denne kjæresten har en abyssiner, men det store spørsmålet er plasseringen av dokassen tydeligvis.
Kjæresten påstår at dokassen må være i samme etage som de oppholder seg, fordi denne katterasen liker selskap, og er for sta og trassig til å gå andre plasser en den selv vil.

Så hun spør da meg om dette er sant og i tilfelle vil det bli et problem da hun har to småunger.
Jeg måtte nesten flire litt, og jeg svarte henen at her i huset har vi 5 abyer som må gå ned i underetagen, under trappen for å gå på do eller i vaskerommet som også er i underetagen.
Hun takket så mye og mener at det da er håp.

Men er abyssineren så sta og trassig som denne mannen mener de er ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
06/04/2009 10:35 #3094

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Sant eller usant ?

Nei det synes jeg ikke de er, men at de er selskapssyke er jo sant. Kanskje en unnskyldning av mannen fordi han ikke gidder å gå til en annen etasje å tømme doene? Her er de jo overalt hele tiden så hvor doene står har iallefall ikke noe å si her...
06/04/2009 11:28 #3095

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

At jeg er inneforstått med at kattene gjør som de vil uansett hvor mye jeg bestemmer er èn ting, men litt får jeg være sjef jeg også. Og det gjelder blant annet hvor doen skal stå, hvor maten skal stå, og hvilke rom som er tilgjengelige til enhver tid for kattene.

Jeg tror at enten må denne fremtidige samboeren ha verdens mest sære abby, eller så overdriver eieren noe veldig. Sosiale dyr er det klart abbyene er, men de klarer så vidt jeg vet å gå på do alene. vet om flere som ikke har kattetoalettet i stua, og kattene er likevel fornøyde, flinke, renslige puser. Jeg tror jaggu jeg velle anbefalt hun som sendte deg mailen om å sette foten ned, og skulle det gå helt galt, så får de heller flytte doene senere.

Når jeg ved en sjelden anledning har måttet skille kattene, så har den katten som da bor på eget rom fått nytt toalett der, og det har aldri vært noe problem. Til dags dato ikke noe uhell med tiss/bæsj andre plasser enn i kassen. Sosiale er mine katter også, men ikke mer sosiale enn at jeg av og til må rope på dem eller lete litt etter dem fordi de tar seg en time out.
06/04/2009 19:00 #3099

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Tror nok at det er mannen som er bittelitt sær jeg.
Min oppfattning er at kattene liker å få fred når de skal på do:P

Vi har 12 katter her i huset og alle må rette seg etter hvor jeg vil ha dokassene.
Selvfølgelig har vi dokasser flere steder i huset men det er jeg som bestemmer hvor ikke kattene:silly:
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
06/04/2009 20:46 #3100

• Veslingen
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Re:Sant eller usant ?

Vi har plassert kattedoen på kontoret/gjesterommet, men når vi får besøk, flytter vi doen ut i gangen. Det funker så fint, vår aby ser ikke ut til å reagere, han bare følger etter, han. Har aldri hatt noen uhell med ham.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.45 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen