Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Mine favoritthuspuser.
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Mine favoritthuspuser.

26/03/2009 14:40 #2936

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Mine favoritthuspuser.

Heisann folkens.

Tenkte jeg skulle fortelle historien om "Tante Tonje" sine favoritthuspuser.

Min kusine svarte på en annonse ang. kattunger gis bort. Hun kom for å kikke på dem, og det var et gruuusomt syn. Det var en eldre dame som bodde der, og hun klarte ikke ta seg av kattungene. Sønnen hennes (dust) hadde bare dumpet en haug kattunger hos henne... Alle kattungene så grusomme ut. Fulle av avføring, det stinket, og ingen av kattungene så friske ut. Men min kusine forbavnet seg over en liten hvit kattunge, og tok denne med seg hjem.

Kattungen var ikke frisk i det hele tatt. Den ble vasket gang etter gang, og til slutt var den fri for møkk i pelsen. Men diarèen den hadde vedvarte en god stund. Det ble maaange dyre turer til veterinæren og spesialprøver ble tatt og sendt utenlands. Men til slutt ble katten erklært frisk. Og FOR en katt det viste seg å bli. Hvis katter var menneskes ville hun vært smart som einstein og vakker som Vendela Kirsebom. Katten fikk det søte navnet Mille Mari Sofi, og hun er nå en godt voksen huspus som er sjef i hjemmet.

Mille er min favorittkatt, og hun krever et tonn oppmerksomhet når jeg er på besøk. Hun ligger somregel oppå meg og bare koser og koser. Og hun vet å sno gamle "tanter" rundt lillekloa.

Mille Mari fikk en datter, og hun ble kalt for Jasmin. Et prinsessenavn for en ekte prinsesse. Hun er skikkelig rålekker, og var bare en liten kritthvit pelsball da hun var baby. Tykk og lang pels. Hun har ikke arvet sin mors intelligens, og er ikke den skarpeste kniven i skuffen

Mille er også mor til Putin. Han er en korthåret hvit, oddeyed hannkatt. Spesiell så det holder, og har en flott kroppsfasong.

På bildene jeg legger med her må dere ha i minnet at dette er utekatter som ikke bader jevnlig og får pelsen stelt for en evt. utstilling.

Jeg maser stadig om at min kusine burde få kattene chippet og registrert i NRR slik hun kan stille dem. Eller jeg skulle gjerne stilt dem selv, for de er de flotteste huspusene jeg kjenner. Og de har et tonn med personlighet.

Mille Mari sover på sofakanten.

Mille Mari i Kristoffers stol.

Mille Mari vasker seg.

Mille og Jasmin ute. Jasmin til venstre.

Jul. Ingen småtroll i jeletreet med veloppdragne huspuser. Jasmin til venstre.

Jasmin langstragt på spisebordet. Det er hennes favorittplass. Hun pleier å ligge der og bare være søt.

Jasmin vises frem.

Jasmin vises frem en gang til.

Putin med kosebamsen sin. Han var helt avhengig av den da han var liten og tok den ofte med seg på tur...

Putin på sofakanten.

Putin breier seg i sofaen.
26/03/2009 21:31 #2937

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Mine favoritthuspuser.

flotte huspuser, få dem vaksinert å registrert og hør om dommeren mener det samme som oss - husk hørselsattes for hvite katter
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
27/03/2009 11:14 #2953

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Så flotte de var og at det gikk så bra med den ene, men jeg kan jo ikke la være å lure på hvordan det gikk med de andre som ble igjen..
27/03/2009 13:50 #2956

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det vet jeg dessverre ikke. Min kusine kunne ikke ta til seg mer enn 1, men kjenner jeg henne rett ville hun helst tatt dem alle sammen.

Jeg frykter det gikk ille. Ikke mange som vil ta til seg skitne, syke kattunger vil jeg tro, og ikke mange som gidder å bruke all den tiden, energien og pengene som min kusine gjorde. Orker ikke skrive opp de alternative skjebnene, dere kjenner vel dessverre alt for godt til dem fra før.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.32 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen