Min verste utstillingsopplevelse var da jeg og en annen oppdretter skulle kjøre til Borås (Sverige)for å plukke noen cert.
Jeg hadde med min vakre, nybadete skogkatt Nacho. Planen var å kjøre om natten, slik at vi kom frem i god tid til veterinærsjekken.
Jeg satt da på hybelen min i Ås og ventet på at den andre oppdretteren skulle hente oss. Vi hadde også en katt som vi skulle levere til nye eiere på veien til Borås.
Plutselig ringer hun som kjørte og sier at hun har punktert. Det var bekkmørkt der hun skulle bytte dekk, så det tok nok litt tid. Etter en stund ringer hun igjen. Hun hadde stoppet på en bensinstasjon for å fylle luft i reservedekket, men det var noe feil med luftpumpa, så den hadde sugd ut all lufta fra dekket. Dermed sto hun stuck i lillestrøm.
Jeg måtte kaste meg i bilen min, en liten hvit toyota starlet 1989modell (med ymse komfort) som gikk under navnet "råtta".. Joda, jeg fikk plukket henne opp, men siden vi hadde mistet over en time så hadde vi dårlig tid. Vi kjørte så fort at hele bilen rista. Og takk og lov så var det ingen politi på veien
Vi fikk levert katta på veien men fant ut at vi ville slite med å rekke frem til vetkontrollen, heldigvis fikk vi ringt og sagt vi ble litt forsinket.
Selvsagt ble skogkatten min bilsyk (når han nærmet seg 1 år ble han plutselig alltid bilsyk, så vi måtte slutte ta han på show pga dette). Katten siklet og det kom gøgg ut av alle endene..Lekkert i en nybadet pels
Jeg tok han i fanget mens andre oppdretteren kjørte som en gal. Jeg tømte tørrshampoo i pelsen hans (som var helt våt) og kammet og kammet..katten STINKET parfyme, men jeg trøstet meg med at rød skogkatt kastrat pleide å komme opp ganske seint, slik at jeg hadde litt tid til å freshe han opp,
Men nei, jeg skulle opp først av alle!! Jeg rakk ikke engang å få opp burpynt før min nå mere fawn eller creme skogkatt måtte opp til dommeren, som selvsagt forventet en rød en..Det sto en sky av tørrshampoo rundt katten, men dommeren foretrakk ikke en mine.
Katten fikk flott bedømmelse og sitt cert..utrolig nok, men ble pensjonert etter han fikk sin IP tittel.
Dette var definitivt min verste opplevelse og jeg unner ingen å oppleve sånt stress.