Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Veterinær
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Veterinær

25/02/2009 10:23 #2427

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Veterinær

Fikk høre en historie i går som gjorde meg noe forbannet for å si det mildt. en katteeier skulle til en av våre lokale veterinærer med sin hunnkatt for vaksinering og ble spurt om katten fikk p-pille.
hun svarte bekreftende på det og når han fikk greie på at katten hadde gått på p-pillen i 8 mndr. utbrøt han at hun måtte sterilisere katten med en gang før den fikk brystkreft, som den ferske eier hun er, ble hun skremt til å gå med på dette. Det som veterinæren ikke visste og heller ikke gadd å undersøke var at katten var på kontrakt med oppdretter om et kull. Hva bør en gjøre med sånne Veterinærer som tar seg sånn til rette. Jeg som trodde at det var vi som eide kattene som skulle ta avgørelsen i slike spørsmål.At vetrinæren kan komme med en anbefaling får så være, men ikke bruke skremselspropaganda.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
25/02/2009 11:41 #2429

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Veterinær

Nå mistenker jeg at jeg vet hvilken veterinær dette var - for han har vært etter undertegnede også for å få sterilisere den ene av kattene våre som har vært til behandling hos ham. Og han er nok kjent for å være litt vel ivrig på dette området...

Men han er ikke den eneste, så vi kan godt tillegge denne holdningen til flere dyrleger i distriktet/landet rundt.
Da jeg måtte til akutten med keisersnitt på Tante Surs kjærlighetsbarn med nabokatten, ville veterinæren på det kontoret sterilisere henne med det samme. "Siden de nå skulle operere uansett..."
Da jeg blånektet i og med at vi ville ha flere kull på henne (så vakker som hun er), så ble jeg møtt med vantro hoderisting og himling med øynene.
(Samme dyrlege ville gjerne adoptere lille store Leon (183 g), men det fikk hun ikke.)

Nå bør man ikke prøve å bosse med undertegnede for da gjør jeg det motsatte av ren prinsipp - men jeg kan godt se for meg at andre kan la seg "overtale". Når det er sagt, så burde eier ha husket hva kontrakten gikk ut på og takket pent nei... Det faller en god del ansvar på kattens eier her uansett... spesielt når jeg tviler på at steriliseringen ble gjort der og da i og med at hun var inne for en enkel ting.

Men trist er det uansett! Veldig trist.
25/02/2009 12:22 #2430

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Kanskje vi burde ta en runde med disse dyrlegene å ha en prat om at de kanskje burde holde sine fanesaker for seg selv, for om deres agenda er å utrydde katterasen så er den enkleste måten å gjøre det på er å kastrere alle sammen. Når det gjelder denne dyrlegen så nektet han også å avlive en katt med adferdsvansker, han skulle til å med være så grei å komme hjem til vedkommende katteeier for å se om årsaken kunne være der. Enden på visa var at han etter sitt besøk var så frekk å legge igjen en regning på kr 1200,- for sitt besøk. så kanskje han har slike holdninger fordi inntektsgrunnlaget blir litt spinkelt.
www.natures.abyssiner.no
25/02/2009 13:56 #2431

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Klarte ikke å la være så jeg har ringt dyrlegen og sagt hva jeg syns. og hans grunn var at katten var så gammel??? (født 070707). Jeg må også rette litt på meg selv da katten ikke ennå var kastrert, men tid for dette avtalt. En time som nå er avbestilt:P
www.natures.abyssiner.no
25/02/2009 14:44 #2432

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

070707 Morsomt!

Men gammel?! Hallo altså!!!

Fint du fikk avklart saken og stoppet operasjonen!

Jeg kan til en viss grad forstå at de vil ha bukt med villkatt/eierløsproblematikken i byen som jo ofte skyldes uforstand hos oss tobeinte som ikke passer på. Det er mange katter som lider unødig vondt ettersom det er "så mange av dem" - men det er da en lille forskjell på en huskatt og en rasekatt... (Nå sårer jeg sikkert en del huskatteiere, men håper jeg blir tilgitt da jeg overhode ikke mener de er mindre verd som kjæledyr. Er man elsket, så er man elsket uansett stamtavle eller ei.)

Men det er vel egentlig holdningen til uansvarlige mennesker som gir blanke man vil til livs og som man bør fokusere tid og krefter på, og ikke en som tross alt har brukt en del tid og penger på en rasekatt. Da har man jo ofte en plan videre selv om det kanskje blir med ett kull.

Nei, han burde alliere seg med dyrebeskyttelsen og donere sine tjenester hvor det trenges...
(Nå er jeg kanskje urettferdig, for ikke vet jeg om han ikke allerede gjør det, men...tja, det er vel tvilsomt... )
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen