Nå mistenker jeg at jeg vet hvilken veterinær dette var - for han har vært etter undertegnede også for å få sterilisere den ene av kattene våre som har vært til behandling hos ham. Og han er nok kjent for å være litt vel ivrig på dette området...
Men han er ikke den eneste, så vi kan godt tillegge denne holdningen til flere dyrleger i distriktet/landet rundt.
Da jeg måtte til akutten med keisersnitt på Tante Surs kjærlighetsbarn med nabokatten, ville veterinæren på det kontoret sterilisere henne med det samme. "Siden de nå skulle operere uansett..."
Da jeg blånektet i og med at vi ville ha flere kull på henne (så vakker som hun er), så ble jeg møtt med vantro hoderisting og himling med øynene.

(Samme dyrlege ville gjerne adoptere lille store Leon (183 g), men det fikk hun ikke.)
Nå bør man ikke prøve å bosse med undertegnede for da gjør jeg det motsatte av ren prinsipp

- men jeg kan godt se for meg at andre kan la seg "overtale". Når det er sagt, så burde eier ha husket hva kontrakten gikk ut på og takket pent nei... Det faller en god del ansvar på kattens eier her uansett... spesielt når jeg tviler på at steriliseringen ble gjort der og da i og med at hun var inne for en enkel ting.
Men trist er det uansett! Veldig trist.