Jeg vokste opp med hund (boxer), så det var det jeg mest av alt ønsket meg da jeg til slutt slo mine pjalter sammen med Galgviddraumen - som drettet dobermann for en del år tilbake.
Men hund var ikke aktuelt med våre merkelige arbeidstider (og så ble vi heller ikke enige om hvilken rase vi skulle ha...

)
Men dyr skulle og ville vi ha - og begge er vi svært dyrekjære, så katt sto på tapetet fra første stund av. Galgviddraumen hadde eid abyssiner tidligere og har snakket varmt om rasen i alle de årene jeg har kjent ham, så da jeg fant Tante Sur på nettet og smeltet fullstendig av bildet, var det gjort...
Og Tchri - som jeg jo alltid har påstått, så ender man aldri opp med bare en aby, så da neste (Tassa) ble funnet på nettet, begynte ballen å rulle. Dessverre fikk vi ikke beholde henne særlig lenge (vi savner henne sårt fremdeles - nei, nå begynner jeg jammen å sippe her jeg sitter...

) - men vi fikk beholde en datter av henne som da er utstillingsfenomenet vårt, Vivi.
Far til Vivi var eid av "Gucci", så dermed kom vi i kontakt med ham - noe som har beriket og inspirert oss utrolig mye. (Takk Kjell!) Dette var før han startet dette forumet, så han har vært vår mentor og levende leksikon i flere år nå. Og vi kan trygt påstå at hadde det ikke vært for "Gucci", så hadde vi nok ikke vært her i dag, med en aby av hver farge og 4 deilige kattunger - 3 stk som raserer stua og 1 som har nok med mammas pupp fremdeles...
Hvis vi glemmer utseendet, så vil jeg nok påstå at Aby og Boxer har samme lynne; en engel i skikkelsen av en dampveivals... - så jeg er svært fornøyd med valget.
Ergo: Litt tilfeldigheter og litt bevisst valg.
Vi har forøvrig 2 amazoner, 2 sangparakitter, 3 undulater og ca 3000 liter akvarium, så hund er fremdeles ikke aktuelt selv om vi en eller annen gang skulle bli enige om rase...