Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

favorittfarger
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: favorittfarger

11/02/2009 01:19 #2072

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

favorittfarger

Nå var jeg så godt i gang med innlegg her at jeg like gjerne starter et til.
Jeg lurer egentlig bare på hvilken aby/somali farge dere like best og hvorfor?

Det er vel ingen hemmelighet for de som kjenner meg at min helt store favoritt er fawn.
Ingen over og ingen ved siden.
Jeg synes det er en utrolig delikat og vakker farge. Hvorfor? Kanskje fordi min første aby var fawn( og så helt utrolig spesiell), men tror nok jeg hadde likt fargen like godt om det ikke var sånn også. Som nr 2 har jeg nok vilt, så blå og sorrel til sist. Og da tenker jeg kun på farge og ikke på hva slags typer de har osv.
11/02/2009 08:41 #2074

• zkrubbe
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:favorittfarger

Jeg er nok allermest glad for de vildtfarvede, der er så meget spil, i deres pels, at de bare er smukke, men de blå er ved at vinde mit hjerte, nok pgr. af grevinde, som jo er blå

Men jeg har så heller ikke set en fawn, i det virkelige liv
Ha en god dag

www.zkrubbes.dk kik, gerne forbi, jeg elsker besøg.
11/02/2009 09:30 #2078

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Mine favorittfarger er Blå og Vilt. (begge mine er blå (evt. blåsølv på rosita))

Jeg tror det er fordi de aller førse abyssinerne og somaliene jeg noen gang så var i disse fargene. Det var de fargene oppdretter hadde, og hun hadde så mange fiiiine katter som jeg fikk kose med og lære om og bo sammen med i en dag. Ble veldig imponert over en stor viltfarget aby (Ikaros) og en viltfarget somaliimport (Feliciano). De var så tøffe. og de fleste jentene (husker ikke om det var alle) var blå, gode og kosete.

Men det finnes vel ikke en "stygg" aby/som uansett farge:cheer: .
11/02/2009 10:01 #2079

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Blått vil nok alltid ligge nærmest mitt hjerte, med vilt på en god 2. plass.

Hold dere fast nå!
Jeg skulle egentlig hatt siameser! Sånn fin slem pys, som jeg hadde sett på lady & Landstrykeren... Men vi fant ingen som var sånn jeg ville ha, så det var bare en ren tilfeldighet at min mor tittet på text-tv og snublet over en annonse.

"Blå Abyssiner gutt selges......."

Blå katt? Hva i alle dager..? Etter en kjapp telefon heiv vi oss i bilen, min mor og jeg skukke til sandnes og hilse på disse blå kattene. Vi hadde ikke peiling på hvordan disse BLÅ kattene så ut... Men det ble kjærlighet med første blikk!
Endros ble med hjem, selvfølgelig!

Når tiden kom til at jeg skulle stille han ut, møtte jeg og vilt abyssinere. Som min bestevenninde ble forelsket i - og hun kjøpte da fjellrosen's Anastasia.

(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
11/02/2009 10:28 #2081

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg tror nok at viltfargen står mitt hjerte nærmest, kanskje fordi at den første jeg hadde, Thamos Rocco var vilt, som en god nr 2 kommer sorrel, en sorrel med kort-kort pels er bare så vakker. Men av en eller annen grunn så har jeg lagt merke til at sorrelkattene ofte har noe lengre pels enn vilt og blå feks. Er det flere som har lagt merke til dette?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.46 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen