Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Udstilling af abyssiner
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Udstilling af abyssiner

09/02/2009 08:14 #2016

• zkrubbe
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Udstilling af abyssiner

Nu har jeg jo kun haft, udstillet racen HelliG Birma, og de skal jo vaskes, og tørres i flere timer, for at deres pels, bliber klar til en udstilling

Når nu jeg gerne vil prøve, at udstille mine abyer, hvordan gør jeg så dem udstillings klar, skal de vaskes? og tørres? eller komme man dem slet ikke i bad?
Hvis de skal bades, er der så en speciel slags shampoo man bruger til abyer, ligsom der er til birmaer, eller er det lige meget hvad man vælger at bruge.

Er der andre fif, til at klargøre abyerne til udstilling?

Ja jeg spørg meget

Til sammenligning en min unge birma klargjort til udstilling sidste år

Og hendes mor, klar til samme udstilling

At gøre de to udstillings klar tog ca 6 timer
Ha en god dag

www.zkrubbes.dk kik, gerne forbi, jeg elsker besøg.
09/02/2009 10:40 #2020

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Udstilling af abyssiner

6 timer !!!??? *vantro hoderysten*

Nei, da har du valgt rett rase nå!

Vi har nok alle våre triks for å få finest mulig aby under utstillingen, men det er en enkel katt, og vi som kun har piker har det enklest(!)

Vi børster pelsen godt i flere dager før utstillingen for å fjerne mest mulig løse hår og for å få en jevn og glansfull pels. På utstillingen børster vi og en del - og hvis vi er flinke, så husker vi og på å pusse over med et pusseskinn. (Mon det heter viskeskinn på dansk?) That's it hos oss.

Men jeg vet at Gucci som stiller hankatt har en del annet å gjøre med dem - og andre her på forumet er sikkert litt flinkere enn oss til å forberede seg.

Tips mottas med takk!
09/02/2009 10:57 #2021

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hvilken børste/kam brukes det hos dere, tante sur?
Jeg gjør veldig lite for å forbrede mine elskede til utstilling. Har fått så mye skryt for flott pels, men det er for det meste takked være royal Canin - hair & Skin!
jeg børster lett over med en gummi børste for å fjerne det meste av de døde hårene, klipper selvsagt klør og vasker ører, men det er det hele

Flott hellig birma! Men nå sparer du en del timer, siden vi sjelden bader abyer (iallefall ikke jeg). Men med hannkatt må det nok gjøres litt mer
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
09/02/2009 11:10 #2023

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg bader heller ikke abyene, bruker gjerne litt tørrshampo fra Gimpet som jeg må børste godt ur igjen, ellers så er det et tips å kun nappe pelsen og bruke pusseskinn etterpå. Dersom du bader må du gjøre det et par dager i forrveien da pelsen blir noe løs etterpå.Og så et par dråper med glansmiddel til slutt, da blir katten så fin
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
09/02/2009 12:12 #2024

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg napper også pelsen med fingrene. katten ligger, og jeg bare napper og napper vekk det som er løst. Fikk tipset av Enya for lenge siden , og synes det er mer effektivt enn noen av de børstene jeg har. Og kattene liker det.

Bruker en dråpe glansemiddel selve utstillingsdagen.

Pusseskinn fikk jeg også tips om her på forumet, og det gir en skinnende pels.

Elles gjør jeg ingenting annet med kattene før en utstilling med kattens pels. Mine katter bor inne det meste av tiden, og de klarer å holde pelsen ren helt selv. Og floker slipper vi med korthårskatt.

Det daglige pelsstellet er så godt som ingenting. Jeg drar en børste gjennom en gang iblant, og napper når katten mister mye pels.

Vil bare legge til at en abyssiner skal "strekkes" når den vises frem på utstilling. Jeg vet ikke hvordan en H. Birma skal holdes.

Ved nærmere ettertanke ser det ut som jeg har tjålet alle tipsene mine fra enya... Og glansemiddelet jeg bruker kjøpte jeg på en utstilling jeg var på i sommer. men finnes på stargate.nu
Det tok 0.37 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen