Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Sertifikattrekk
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Sertifikattrekk

08/02/2009 21:53 #2004

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sertifikattrekk

Heisann igjen alle sammen.

Er det noen som kan forklare "sertifikattrekk for idioter" så enkelt at selv jeg skjønner det?? Mistes tidligere oppnådde cert? Får man ikke stille mer?? osv...

Og er det forresten noen som har peil på hvor mange abyssinere som finnes i Norge`?? Jeg fikk det spm en dag, men hadde ikke peiling fant jeg ut.
08/02/2009 22:38 #2006

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Sertifikattrekk

En del dommere er noe strengere enn andre og trekker en del certefikater, det du da får på din dommerseddel er ex1-cert.Dette kalles et certifkattrekk og gjelder bare det certet som den ene dommeren skulle gitt til katten din, ingen av de certene du har fra før. Grunnen til at dommeren trekker cert er mange men dersom du går inn og leser standarden som ligger utlagt på vårt forum finner du noen av grunnene der.

På ditt spørsmål om hvor mange abyssinere der er i norge så har jeg ingen peiling, men kanskje andre i forumet vet,du kan jo kanskje sende en mail til Janka Lund i NRR så får du sikkert svar der.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
08/02/2009 23:05 #2008

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Takk for svar, gucci. Da er dertifikattrekk mindre skummelt enn jeg trodde. Soul stiller jo åpen klasse på rorak, så nå begynner spenningen snart.

Har vi lov å sende mail til Janka selv da? Trodde alt måtte gå via egen klubb...
08/02/2009 23:22 #2010

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

spenningen er jo i gang allerede, for ariina er imot soul om det certet! å hvis jeg er heldig - hvis! så skal jeg mot ballerina i CH klasen dagen etter! (Hvis de stiller henne da..)
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
09/02/2009 01:53 #2014

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

tchri102 skrev:
Har vi lov å sende mail til Janka selv da? Trodde alt måtte gå via egen klubb...

Det har du helt rett i. vil vi Janka noe, skal vi gå via egen klubb.

Muligens at det ligger en statistikk på antall registrerte abyssinere for siste år i årsmeldinga som NRR har sendt ut til klubbene. Og for å finne ut sånn ca hvor mange abyssinere som finnes i Norge, kan du ta det antallet og gange det antatt levealder. Å finne ut nøyaktig hvor mange abyssinere det finnes i Norge blir nok litt vanskelig ettersom det ikke registreres i noe register når kattene dør.

(SVERAK har lagt ut sine statistikker på nettsida si, og i fjor ble det registrert rundt 170 abyssinere.)
  • Side:
  • 1
Det tok 0.42 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen