Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Hvordan få bort lukta?
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Hvordan få bort lukta?

08/02/2009 18:17 #1998

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hvordan få bort lukta?

Er det noen som har noen kjempegode råd mot den grusomme stanken som innimellom kommer ut av et par av min kastratslasker.??? Ikke har de skjønt at de ikke er hannkatter som trenger å markere, eller så mener de at det er greit å få bort lukta av vaskemidler.
Akkurat nå holder min kjære blå abygutt Exento på å dynke det som dynkes kan... Han har sånne perioder innimellom, og vi som kastrerte han før han var et år bare sånn at han ikke skulle begynne med dette tullet.Men begynne det gjorde han og nå er han snart 12 år (ja det er reine gamleheimen her i huset) og han har visst ikke tenkt å gi seg med det første.
Jeg har prøvd allverdens vaskemidler, jeg har prøvd p-piller og p-sprøyte på han til ingen nytte. Dyrlegen hadde ikke noen gode råd bortsett fra å transplantere bort hjernen, og det er vel en smule drastisk, evnt lobotomere han...

Så har dere noen gode råd blir jeg så glad at dere aner ikke.
Stort sett er det samme stedert han markerer da, men det hjelper ikke, for lukta er ikke lett å få bort og det er ikke gøy når ungene har med venner hjem og pus har vært ufin før slaven (jeg) har fått vasket...
Har truet han både med å partere han, stenge han inne i kjelleren osv men han ser bare dumt på meg med et blikk som sier "mor da du gjør jo ikke det for du er jo så glad i meg" og så maler han som bare det... Riktig fornøyd med seg selv...

Her ser dere spetakkelet. EP (N) Tarquinias Exento
sento.jpg
08/02/2009 18:48 #1999

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Hvordan få bort lukta?

Jeg sverger til "Pist Væk" for å få bort hannkattlukt og urinlukt. Kan bestilles hos stargate.nu. Har også prøvd et annet produkt som heter Urine Off, og er like fornøyd med begge produktene. Disse produktene rengjør og de tar lukta.

Men hvordan få han til å slutte med dette, har jeg ikke, men vet at så lenge stedet lukter av hans lukt, så vil han fortsette å spraye for å si fra hvor hans revir er.
08/02/2009 18:55 #2000

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det kan hjelpe dersom du spreier med eddik for å hindre at de markerer der igjen, det har hjulpet hos meg iallefall, men jeg tror jeg i tillegg hadde skaffet meg noen av de produktene "Ororina" nevner for rengjøringen.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
08/02/2009 19:46 #2001

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Takker. Eddik skal jeg jammen prøve. Har prøvd pist væk, men synes alikevel lukta sitter. Kanskje bare min nese som er ekstra følsom.... Ellers synes jeg pist væk lukter litt etterbarberingsvann... Men det er kanskje bedre enn pisslukt:S ...Urin off har jeg ikke hørt om, har stargates det også? Jeg prøver alt.... Eddik, pist væk og urin off på en gang bør vel hjelpe (eller kjøpe nye møbler og det blir dyrt i lengden).
I morgen skal jeg gå på med friskt mot så får vi se......

)
09/02/2009 01:40 #2013

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Nei, det er nok ikke Stargate som forhandler Urine Off, men det er i samme gate. Det var Linda Johansen ( (N)Blairwitch) jeg kjøpte det av, men nå kommer jeg ikke inn pånettbutikken hennes. Hun har brukt å hatt stand på en del utstillinger.

Jeg er godt fornøyd med Pist Væk, og syns det tar bort lukta, men en må la det virke en stund slik at det trenger ned i materialet og ikke være særlig grådig på det. Og ja, det lukter temmelig spesielt, men det gjør da eddik også

Men, en vane er vond og venne, og har katta vent seg til å markere på et sted, så er det vanskelig å venne den av med det. Er det et spesielt møbel som får gjennomgå, så er det enklest å fjerne det møbelet :-P
Det tok 0.35 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen