Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Utstilling Sverige
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Utstilling Sverige

06/04/2008 21:02 #169

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Utstilling Sverige

Det er ikke lett å komme med på utstillinger i Sverige lenger. I Rorak har det vært en tradisjon å arrangere busstur til en valgt utstilling i Sverige. Dette fordi noen av medlemmene sliter med å komme seg til bort dit og det er også fint sosialt. I år falt valget på Spinneriet og vi ble lovt at kattene våre skulle komme med, av det gamle styret i Spinneriet. Da det nye styret så at påmeldingene kom bort imot 1300 katter var den avtalen glemt og bussturen avlyst da mange av oss ikke fikk kattene med på utstillingen.

De har opplyst at de prioriterer medlemmer fra Norak og Lirak da dette er klubber de selv reiser til i Norge for å få cert.

Da sitter lille jeg i Stavanger med 15 timers kjøretur til Sverige og lurer på hvor i Sverige vi får lov til å komme med............har meldt meg på en ny klubb i Vest Sverige og håper.....
Goya_i_farten.jpg
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
06/04/2008 22:06 #170

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Utstilling Sverige

Høres helt horibelt ut at det er hvilken klubb du kommer fra som bestemmer om du skal komme med på utstilling eller ikke. Du skal se at vi blir nødt til å bytte klubb. Alternativet blir jo å reise lenger Øst eller Nord i Sverige for å komme med på utstillinger med den ekstra reisetid og belastning det betyr for kattene, billigere blir det jo heller ikke og en Europa tittel koster oss jo allerede tre ganger mer enn medlemmer av disse klubbene
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
07/04/2008 00:10 #171

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Det der hørtes fryktelig urettferdig ut! Men det virker som om det er tøft å komme med på de fleste utstillinger nå utover; ikke bare i Sverige men her i Norge også.
07/04/2008 10:02 #172

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ja det merkes at det er vanskelig. Det ble mye "bråk" rundt Trønderkatten's utstilling også vedr hvem som kom med og ikke.

Det har vært litt for mange avlyste utstillinger både i Norge og Sverige i det siste. Og det er nok årsaken til den enorme påmeldingen til en del utstillinger.

Men vi har til dels oss selv å takke, mange av oss synes det er kjekt å stille ut. Men vi vil ikke ta på oss jobben å arrangere utstillingene og de som tar på seg jobben blir trøtt av å få for lite hjelp.

I Rorak ble vi positivt overrasket over hvor mange som stilte opp både på opprigg og nedrigg i påsken.

Men det tror jeg hører til unntakene.......men vi får se hva som skjer.

Som utstiller håper jeg at Spinneriet er unntaket og at de andre klubbene ikke tenker slik de gjør. Da skal det bli vanskelig for oss fra "grisgrente" strøk å drive denne ekstremsporten.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
09/04/2008 20:25 #187

• (N)CruzCampo's
  • SiljeA
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Ang. Trønderkattens utstilling, blir innbydelsen endret til neste år. I år ble det tatt hensyn til dommerfordeling, men det sto desverre ikke i innbydelsen. Dette vil stå til neste år.
Har observert at en del føler de ble "nektet" plass, men som sagt, dette hadde kun med med dommerfordeling å gjøre.
Det som en del utstillere og de som ikke fikk plass tydeligvis ikke fikk med seg, var at vi etter påmeldingsfrist faktisk skaffet en ekstra dommer for å få plass til flere.
Den hallen vi benytter pr. i dag, har desverre ikke kapasitet til flere en 7 dommere.
Driver et lite oppdrett med somali, abyvar. og birma.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.29 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen