Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

PK og PRA - pris?
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: PK og PRA - pris?

17/01/2009 00:01 #1465

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

PK og PRA - pris?

Heisann, hva betaler dere for å få testet kattene deres for PK og PRA?
Jeg har til nå kun hørt med en dyreklinikk. Hun skrev:

'' PK og PRA test kan utføres i England eller Tyskland. Begge testene er for å sjekke om kattene er bærere av de to sykdommene eller ikke.
PK og PRA test i england ligger på ca 1200 per katt. Jeg er ikke helt sikker på hva de koster i Tyskland, men kan sjekke på mandag. Jeg tar 750 for en konsultasjon pluss blodprøveuttak av 2 katter (dette inkluderer ikke bedøvelse dersom dette er nødvendig)

Kostnaden blir med andre ord på ca 3000-3500 med mindre de har billigere analyser i Tyskland. ''

Det høres da litt dyrt ut, eller betaler dere og ca denne summen?
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
17/01/2009 00:09 #1466

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:PK og PRA - pris?

At det finnes et laboratorium i England som tar PRA test var nytt for meg. Jeg har brukt LABOKLIN i Tyskland, da er det så kalt swabtest, dvs en bomullspinne som en tar en spyttpørøve i munnen på katten og dette kan en gjøre selv uten å gå til dyrlegen. Det følger en grei forklaring med materialet en får når en bestiller. For PRA test koster det 370 kr. ca som jeg betaler gjennom DNB-NOR på en norsk konto. Om du vil ha begge deler så tror jeg det er ca 700,- for det. Jeg har kun tatt PRA da den andre testen er tatt tidligere.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
17/01/2009 00:17 #1468

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:PK og PRA - pris?

Jeg prater med 'villkattens' og hun anbefalte og labklin, så jeg får heldigvis hjelp av henne.
Så bra at jeg kan spørre dere her inne om alt mulig, tenk om jeg hadde punga ut med 3-4000!
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
  • Side:
  • 1
Det tok 0.33 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen