Jeg lurer alltid på andre klubbers motiv for å nekte en annen katteklubb å avholde utstilling. Jeg har forståelse for for eksempel hvis TERAK sier nei hvis en annen klubb i nærheten vil ha utstilling 5 dager før eller etter deres lenge planlagte utstilling. Men jeg må innrømme at jeg ikke forstår vitsen med at en klubb i Molde nekter en klubb på Østlandet eller en klubb i Trøndelag nekter en klubb på Sørlandet. Selv tilhører jeg en klubb som ikke kunne drømme å lage problemer for en annen katteklubb, enten det er naboen eller lengre vekke. Hos oss er naboen veldig avhengig av oss for å det hele tatt få gjennomført utstilling.
På terminlisten for 2009 er det hele 3 tilfeller av naboer som skal avholde utstilling med 5 dagers mellomrom. Hvorfor skal det da være et problem når det er mye geografi mellom dem ?
Jeg forstår det oppstår ofte noen personlige preferanser som kan komme i veien, men burde ikke ledere legge slike ting vekk. Det er jo uskyldige medlemmer i klubbene dette til syvende og sist går ut over, mens hensikten er å ”straffe” noen man ikke liker trynet på eller lign. Det oppfordrer jo ikke akkurat til god dialog klubbene mellom.