Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

pris - kosekatt?
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: pris - kosekatt?

08/01/2009 19:11 #1379

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

pris - kosekatt?

Hei hei, da sitter jeg her med et stort smil om munnen, og sommerfugler i magen.
Uten å ha gjort noe reklame for kullet mitt selv, fikk jeg nå en tlf fra Liz, (fra Egersund) som ville ha en viltfarget jente, til kos.

Hun hadde visst blitt tipset av kjell om at jeg hadde ei vilt jente - så tusen takk for det

Men så er greia det, at hun bare ville ha en kosekatt. Hvordan bestemme seg for pris? Jeg har jo kun sett ungene når de var 1-3 dager, og da klarte jeg ikke engang å skille mellom kjønnene!

Jeg sa 4000,- til henne - men at jeg måtte se hvordan pusefrøkna utviklet seg osv - det hadde jo vært gøy hvis noen med interesse for avl ville hatt henne. Men det viktigste er egentlig bare at katten får et godt hjem.

Liz vil at katten skal: sterlisere så fort den er klar for det, den kommer ikke til å brukes på utstillinger.

Så hvilken stamtavle klasse setter jeg henne evt på da? (hvis hun er helt rein, uten markeringer osv)?

Jeg ønsker bare at pusene får et bra hjem, og det er jo kjekt at hun ikke bor langt unna. Men jeg driver jo oppdrett, og man blir ikke rik av å drive med katt - i allefall ikke enda. Bør jeg heller se etter noen som vil bruke denne frøkna videre i abyssiner oppdrett eller hva ville dere gjort?

Beklager at det ble litt klussete her, men jeg er så redd for å ende opp med 5 nydelige Puseunger som ikke får noe hjem.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
08/01/2009 22:20 #1380

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:pris - kosekatt?

4000 tusen for en kosekatt høres veldig kurrant ut så jeg syns du skal gå for det.
men skal du selge en hunnkatt til den prisen bør du kansje legge inn et avlsforbud i kontrakten eller en stamtavle 2 registrering. Men dette må jo diskuteres med kjøper først.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
08/01/2009 23:51 #1386

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Oi nå blir jeg litt provosert her, unskyld Guzzi.
Jeg mener at det er umulig å se om en aby er kosekatt eller ikke dersom det ikke er noen åpenbare feil som haleknekk eller navlebrokk som gjør at den blir satt i kl 2 på stamtavlen. Eneste grunnen til å redusere prisen på er dersom du blir sittende med en katt til den er 5-6 mnd, ja da selger jeg også billigere.

Det ødelegger noe av markedet synes jeg når vi selger helt greie katter til kosepriser, husk at de aller fleste kjøpere vil i utgangspunktet ha en katt til kos og hygge men ofte kommer lysten til gå på utstilling med katten dersom den utvikler seg fint. Og dersom det blir kjent at " jeg fikk denne katten billig fordi jeg skulle bare ha den til kos".

Puh det måtte bare ut. Beklager
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
09/01/2009 00:05 #1389

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Bra å høre andres meninger, jeg sitter her med tusen tanker i hodet, så det er greit å høre hva dere mener. Jeg tenkte egentlig 4000 bare kos (MÅ da sterliseres/kastreres og jeg skal få bevis på at det er gjort). 5000 for utstilling/kos, og 6000 for kos/avl.

Men du har rett, Enya, at mange blir bitt av basillen etter en stund...
Jeg har jo egentlig sagt 4000 til hun Liz nå da - men at jeg måtte høre litt med dere andre og at hvis det dukker opp mer interesse kan prisen og stige.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
09/01/2009 11:49 #1391

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg er enig med Enya, er katten fin nok til å brukes til utstilling/avl bør du ta full listepris. Det er først når det er påviste feil, f.eks. fargefeil eller haleknekk du begynner å ta lavere pris.

Hva kjøper velger å bruke katten til er ikke ditt problem, er katten fin nok til utstilling skal den koste det en utstillingskatt koster. 5000 kr er ikke mye for en rasekatt, de fleste andre raser koster faktisk mye mer som kattunge.

En annen ting er hvis du velger å legge inn Microchip/forsikring i prisen. jeg vurderer det når/hvis jeg skulle få et kull snart. Har en veldig villig hunn katt, men hann katten sliter litt med å finne ut hva han skal gjøre......
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen