Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

pris hos dyrlegen
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: pris hos dyrlegen

07/01/2009 17:05 #1375

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

pris hos dyrlegen

Godt nyttår til alle.

Har et spørsmål som jeg håper å få svar på. Har vært å dna testet (N) Nature's Dragonfly for pra og pk (hun var heldigvis negativ), og må si jeg ble overrasket over prisen. Betalte nesten 1000 kr bare hos dyrlegen og i dag kom regningen på selve testen og med frakt osv og den ble på 2000. Er det vanlig at det koster 3000 kr å teste kattene? Jeg har aldri gjort det før, har bare "gamle" katter som ble øyespeilet for å teste for pra så derfor aner jeg jo ikke noe om hva det koster. Så jeg vil gjerne høre her bare sånn at jeg ser at det koster nogenlunde likt overalt.
07/01/2009 21:30 #1376

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:pris hos dyrlegen

Du må finne deg en annen dyrlege snarest. Jeg bruker Tu Dyreklinikk på Bryne og der betaler jeg kr.750 pr katt med prøvetaking, testen i Tyskland og hele pakken.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
07/01/2009 22:49 #1377

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ja må innrømme at det var en hårreisende pris. Dessuten brukte dyrelegen (en vikar) over en time på å få ut blod. Hun måtte dope katten heldigvis og stakk og stakk. Etter utallige stikk i halsen og ene benet fikk hun blod i ben to. Og da begynte Maia å våkne, så det var ikke greit i det hele tatt.
07/01/2009 23:04 #1378

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det var en solid pris du hadde betalt. Jeg kan bekrefte prisen til Gucci, den er litt avhengig av kursen på Euro. Laboklin i Tyskland som Tu bruker tar betaling i Euro, så rundt 800 til 1000 er ok. Samme pris finner jeg på Aby&Somali ringen i Sverige som også har et tilbud om formidling av tester til Laboklin og et laboratorium i USA.

Det høres ut som du var hos en veldig fersk veterinær. Tu har tatt blodprøver av min lille frøken 2 ganger, uten bedøvelse og ingen barbering. Raskt og effektivt, men det har vel litt med erfaring å gjøre.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
08/01/2009 23:57 #1387

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg betalte nkr. 385,- pr test ( kun PRA) i Tyskland og swabtesten tok jeg selv med det materialet jeg fikk fra LABOKLIN
Jeg merket papiret med at jeg er medlem i Aby/Somaliringen og da er det vel litt rabatt å hente, det var ihvertfal det tidligere.
Synes det var en skikkelig pris du har betalt for prøvene. Vet ikke om det er mer sikkert med blodprøve enn swabtest ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen