Sv: Våre katter
Roxy
En annen av mine katter som jeg har lyst å fortelle om er EC Roxy av Concylie DM han er det mye å fortelle om. som utstillingskatt var han unik og ble beste avlshann i Norge 5 ganger på rad.
når vi var på utstilling satt han på min skulder ute som inne og det skjedde aldri at han hoppet ned, dommerne elsket hans væremåte.
Som avlshann var han utrolig og det er ikke få bis hans avkom representerer. Men han hadde også sine meningers mot, og jeg husker spesielt en gang da han hadde en spesielt "sur" dame på besøk da jeg kom ned på parringsrummet kom han ut i en voldsom fart og løp opp i stua, og hver gang jeg åpnet døra til kjelleren så han på meg og freste, dit skulle han ikke igjen.
Jeg gjorde da en avtale med hunnkatteier at hun skulle få låne Roxy hjem til seg når hennes katt fikk løpetid igjen. Han ble hentet og fikk skikkelig myk og god seng på kjøkken der han lå og slappet av etter et herremåltid for uten mat og drikke ........ Da med et ropte hunkatten på han og der fortelles at han løp inn i stua for å hilse på damen bare for å få seg en rett på trynet (typisk) neste gang hun ropte var han ikke fult så entusiastisk og dukket for slaget når det kom. Den tredje gangen hun ropte reiste han seg strakte seg og gikk med bestemte skritt inn i stua, der dukket han for slaget tok et godt tak i nakken hennes og trykket henne mot gulvet og paret henne, nok var nok.
Roxy ble bare 8 år og døde av nyresvikt.