Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Våre katter
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Våre katter

09/01/2012 19:46 #11708

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Våre katter

Roxy

En annen av mine katter som jeg har lyst å fortelle om er EC Roxy av Concylie DM han er det mye å fortelle om. som utstillingskatt var han unik og ble beste avlshann i Norge 5 ganger på rad.

når vi var på utstilling satt han på min skulder ute som inne og det skjedde aldri at han hoppet ned, dommerne elsket hans væremåte.

Som avlshann var han utrolig og det er ikke få bis hans avkom representerer. Men han hadde også sine meningers mot, og jeg husker spesielt en gang da han hadde en spesielt "sur" dame på besøk da jeg kom ned på parringsrummet kom han ut i en voldsom fart og løp opp i stua, og hver gang jeg åpnet døra til kjelleren så han på meg og freste, dit skulle han ikke igjen.
Jeg gjorde da en avtale med hunnkatteier at hun skulle få låne Roxy hjem til seg når hennes katt fikk løpetid igjen. Han ble hentet og fikk skikkelig myk og god seng på kjøkken der han lå og slappet av etter et herremåltid for uten mat og drikke ........ Da med et ropte hunkatten på han og der fortelles at han løp inn i stua for å hilse på damen bare for å få seg en rett på trynet (typisk) neste gang hun ropte var han ikke fult så entusiastisk og dukket for slaget når det kom. Den tredje gangen hun ropte reiste han seg strakte seg og gikk med bestemte skritt inn i stua, der dukket han for slaget tok et godt tak i nakken hennes og trykket henne mot gulvet og paret henne, nok var nok.
Roxy ble bare 8 år og døde av nyresvikt.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
17/01/2012 09:21 #11713

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

For noen koselige historier
Jeg kommer dessverre ikke på noe lignende herfra, men dette er muligens fordi jeg ikke har hatt katt så lenge. Venter i spenning på flere.
26/02/2012 19:20 #11893

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Katten jeg denne gangen vil fortelle dere om heter EC EP Yang av Concylie (Lukas)
Lukas er nå 12 år bor hos min mor og er "still going strong"

Lukas har alltid vært en spesiell katt og der er ikke mange utstillere som ikke vet hvem lukas er. Han elsker å sitte på min skulder både på utstillinger og hjemme og når han ikke gjør det elsker han å sitte i en fluktstol å se på dømmingen. han har også vunnet noen utstillinger og har blitt årets hankatt 5 ganger, han har også blitt årets abyssiner 2 år på rad. Men det er en stund siden han var på utstilling da han har fått en tannsykdom og må opereres med ujevne mellomrom. Som fritt utegående katt så har han fortsatt sine meningers mot og han elsker fortsatt å skremme vettet av naboens huskatt. Han har alltid vært fritt utegående og det er ikke få de utstillingene jeg har måttet trekke han fra på grunn av skader ved slåsskamper. nå tar han det mer rolig og hans "slåsskamper" har en mer verbal karakter. vinterstid tilbringer han det meste av sin tid i den umiddelbare nærhet av en ovn. men han er fortsatt en veloppdragen katt som tisser i vannklosettet.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
26/02/2012 20:01 #11897

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lukas er så deilig atte!
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club