Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Hund vs katt
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Hund vs katt

18/11/2011 08:30 #11577

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Hund vs katt

Jeg har ingen erfaring med denne rasen, men er vant med store hunder. Og må si meg enig med Maya - om enn av litt andre grunner: en stor hund kjenner ikke alltid sin egen styrke og kan fort være uheldig. Så selv om en aby nok hadde vært sjefen i forholdet, så hadde jeg ikke stolt på at ting hadde gått glatt hele tiden.
Så nei - dette hadde jeg styrt unna! Sorry!
18/11/2011 13:01 #11579

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Penille begynner på jobb tidligst klokken 12 så hun er jo med dem ganske lenge, og selv har jeg kun halv dag på mandager og ellers er jeg alltid hjemme innen kl 16. Så det blir mye tid til å se til dem, jeg skal ta kontakt med oppdretteren til Santos og høre om hun har noen tips.

Villkattens: har du noen tips? du har jo hunder og katter.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
18/11/2011 14:27 #11580

May Britt, det er to forskjellige arter, men jeg undersøkte masse om dette i forbindelse med at jeg har skaffet en hund selv. riktig nok en valp. men de er mange oppdrettere som har hund og katt og det går gullende godt, særlig om hunden har blitt kjent med katter som valp. dessuten lærer de å coeksistere uten å måtet ha interaksjoner med hverandre. det man derimot skal passe på er å ikke la hunden komme nær små kattunger/nyfødte kattunger, da jaktinstinktet kan slå til og den kan altså tro det er mus/lemen. jeg opplevde nylig dette selv, da valpen min fikk såvidt se de små til jojo. han slikket forsiktig på dem mens jeg holdt han og jojo passet på og ikke var stresset av han. likevel da en kattunge var på gulvet vred han seg ut av handa min og skulle til å snappe den lille i munnen slik han gjør med lemen (han spiser enormt mye mus og lemen som utekattene tar med til han). jeg var heldig det gikk bra for han nappet over nakken dens og skulle slenge den i luften slik han gjør med lemen. jeg klarte stoppe han. man skal ikke stole blind på de. Men har ingen problem med å la han være alene med de voksne, de har sagt fra mange ganger at nok er nok. men som sagt, hvor godt kjenner denne hunden katt..kroppsspråkene lærer hundene seg, men du bør allefall følge godt med i starten...og ikke la han være med små kattunger
18/11/2011 14:28 #11581

og glemte si at min kun er ti kg..det ahr sikkert noe å si
21/11/2011 19:32 #11583

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vi har boxer og dette er vel egentlig en stor hund, hann er stor, sterk og veldig glad.
Kattene mine er sjefete som fy ovenfor hann og det er ikke noe problemer med å ha de sammen. Men de er ikke alene sammen hjemme. Birk er i bur om natten og på dagen hvis vi ikke er hjemme.

Følgende har vi gjort når vi har besøk av hunder som ikke hører til her i huset.
Dere kan jo prøve å la hunden komme hjem til deg og treffe kattene.
La hunden være i bånd hele tiden la kattene få være i fred og hvis de ikke vill hilse på hunden så la de slippe... Kattene kommer frem for å snuse på hunden når de føler at det er trygt. Dette kan du gjenta flere ganger innen dere eventuellt flytter til samme leilighet.
Når dere bor sammen så kan dere gjenta denne prossesen til hunden ikke lenger reagerer på kattene. Kattene klarer som regel å komme seg vekk. De kan jo tross alt hoppe opp på møbler, hyller og lignende og krype under sofaer, bokhyller for å komme seg unna.

La ikke kattene og hunden være alene sammen når dere ikke er hjemme!!!
Hunden bør være i bur når dere ikke er hjemme og på natten eller være inne på et rom som den ikke kommer seg ut fra...

Så lenge dere ikke regner med at alt ordner seg og at det kan gå til he...te og bruker sunnt fornuft så kommer det nok til å gå fint....
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
Følgende bruker har takket deg: Abyssiner
Det tok 0.46 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen