Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Dommere
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Dommere

06/10/2008 14:59 #1022

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dommere

Heisann!
Rorak utstillingen nærmer seg, og jeg må inrømme at jeg gruer meg litt.
Andros og Endros er begge av den litt kraftige gamle typen, med ikke bra underpels.

Dommerene er Natalie Sidorova og Karl preiss.
Hva synes dere om disse dommerene? Har selv aldri hørt om hun natalie.

Jeg vet at det er veldig forskjellig på hvor nøye de er på underpels og hvilken type osv men de trodde at Andros var sølv som ungdyr

Er enda nok så fersk her så nå må dere berolige meg litt.

Jeg har ikke så store forhåpninger til disse pusene, men hadde vært kjekt hvis jeg slapp unna det med å 'sende katten videre til en annen dommer for å finne ut om det er sølv, eller bare meget dårlig blå'. Hvis jeg slipper det er jeg happy. Hehe

Ellers lurer jeg på hvilke dommere dere liker/liker ikke, og hvorfor.

(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
06/10/2008 20:32 #1024

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Dommere

Det med kattedommere er noe en kunne skrive bok om, her har jeg mange rare opplevelser. Men generelt kan en vel si at det er kontinentale dommere som er å foretrekke. I Skandinavia er der iallefall ikke mange favoritter. Unntaket her er Anne Veland og Steven Jones fra Norge i tillegg har vi 1 Svensk og et par Finner som er bra. Det jeg hater mest hos de Skandinaviske dommerne er at de bare drar frem det negativet, og glemmer det positivet hos katten. Og så er det den fordelen at de kontinentale dommerne sjelden har noen "veninder" blant katteeierne, slik at det er kattens utseende og den alene som er det avgørende om den skal være en vinner eller ikke. Når det gjelder de to dommerne du har fått på utstillingen så kan du gjerne få bytte med meg, for jeg skal ha Lena Sundberg og Lohne Lund og kan ikke med noen av dem. Hun Russiske dommeren har jeg aldri hatt før, mens Karl Preiss er en av mine favoritter som vanligvis ikke drar kattene med til andre dommere for å få deres mening, Men stoler på sin egen vurdering.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
06/10/2008 21:00 #1025

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lena lundberg har jeg ikke hørt om, Men det sitter inne enda med hun Lohne Lund som trakk min Arinna fra best hunnkatt, fordi hun så en britte!

Vel vel... får nå bare krysse fingrene.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
07/10/2008 10:38 #1026

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lena Sundberg er en streng dommer som er kjent for å trekke en del cert, Lohne Lund elsker Britter og er selv Britteoppdretter så det blir som med Anne Gro Edstrøm masse Britter i panelet.Jeg har ikke noe spesielt i mot Britter i panel, men syns det er litt dumt å vite dette på forhånd. Men det er vel derfor hun er innvitert til utstillingen.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen