Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Ung mamma
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ung mamma

16/03/2010 15:34 #6854

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ung mamma

Vi kom hjem på lørdag til en for å si det rett ut... sexorgie mellom Xipisi og Aurora. Hun har fått p-pille hver uke de siste 5 ukene og viste ikke noe tegn på løpetid før vi kjørte hjemmefra
Ikke helt planlagt kan man vell si.................Heller ikke ønsket riktig enda
Aurora er jo ikke mer enn 7 måneder og det vil si om hun er drektig nå, så får hun unger når hun er 9 måneder Helvetes greier!!! Etterråd fra en veterinær så gjorde jeg følgende...Jeg stappet i henne 3 p-piller på lørdagen og har gitt henne 1 p-pille hver dag siden. Hun har sluttet å løpe eller gjøre seg til for alt som heter hannkatter nå men jeg er jo da livanes redd for at hun nå er drektig

Har noen her inne hatt en hunnkatt som har blitt mamma i så ung alder???
Hvordan takler de det? Vil ungene få noe missdannelser eller andre skader pga p-pillebomben jeg ga Aurora???

Herre min hatt for et rot...............

Xipisi har fått Suprelorin innplantat den 2 mars og jeg fikk beskjed om at hann sikkert ble verre innen han roet seg ned... Det var like sant og sikkert som Amen i kirken
Men han har i hvertfall veldig god tid til å kose nå og jeg håper at han kutter ut denne tvangspulingen(huff da Kitty) på småjenter snart
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
16/03/2010 16:21 #6855

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Ung mamma

Vel, jeg var inne å spurte ut dyrlegen da en aby hadde vært ute på vift (hun er ca 1mnde eldre enn aurora) og dyrlegen anbefalte da IKKE å gi 'p-pille bombe' pga stor fare for missdannelser på fosterene. Men det er jo ikke sikkert aurora er det, så ikke ta sorgene på forskudd. De må jo helst gjøre det gjentatte ganger, aurora går på pillen og xipis er såkalt kastrert.

Hold oss oppdatert!!
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
16/03/2010 16:26 #6856

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Ung mamma

Nei men i alle dager. Hvordan er det lille frøken Aurora oppfører seg? Skal tro om hun er i slekt med sin mor som er konstant i løp og sin far som parret ved seks måneder første gang???

Og lille Augustus ble tvangskastrert nylig fordi jeg tok ham på fersken i å parre seg på huskatten...

satser på det ikke ble noe av parringen til Aurora, litt tidlig.
16/03/2010 16:51 #6857

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Ung mamma

Om der blir kull noe jeg tviler på med den behandlingen , jeg har også hatt uønskede parringer her i huset og behandlet de med 3 p-piller der resultatet av behandlingen har vært 100 % velykket. ingen kull og ny løpetid etter ca 3 uker så fortvil ikke dette går sikkert bra. og om du allikevel skulle få et kull på henne så vil ikke behandlingen du har gitt henne påvirke avkommet. jeg vet om mange som har gitt p-pille under svangerskapet til hunnkatter som har lurt dem, så dette går nok bra skal du se.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
16/03/2010 17:25 #6858

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Ung mamma

Huff og huff. Ja hun slekter nok på begge foreldrene sine tenker jeg.
Jeg har selv gitt katter "p-pille" kur og da har det ikke blitt noe. Men Fiona har blitt gravid to ganger mens hun gikk på piller. Hun har ofte tatt seg en tur ut av luftegården og da har hun to ganger blitt gravid. Jeg ga henne piller langt utover i svangerskapået for jeg visste ikke før det var godt synlig at hun var gravid. Og godt synlig ble det forresten ikke for det var kun en i begge kullene. Men de ble født sunne og friske uten noe problem, og er flotte, store katter i dag uten noen problemer.

Får håpe det ikke blir noe av det, og det tror jeg nok ikke heller, Tassen er ikke klar til å bli bestefar enda synes han
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.44 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen