Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Størrelse og vekt på abyssiner
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett

EMNE: Størrelse og vekt på abyssiner

09/03/2010 19:33 #6670

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Størrelse og vekt på abyssiner

Hvor mye bør en aby veie sånn ca når de er rundt halvåret? Jeg synes mine "babyer" er små i størrelsen. De er ikke tynne, Isildur er heller litt godt i stand så de spiser nok, er aktive så det holder og får jo pupp enda, selv om jeg synes det er langt over grensen til hva Maia bør tolerere, men hun kaller de til seg.
Det er sikkert forskjell på linjer osv men er redd de skal bli for små
09/03/2010 19:41 #6671

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Størrelse og vekt på abyssiner

Du får de vel aldri store nok vil jeg tro. men de er vel ca et halt år nå og bør iallefall veie 2,5 kilo. min Gypsy veier 3 kg men er til gjengjeld en stor katt til å være 7 måneder gammel.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
09/03/2010 19:59 #6673

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Da vår Finnegan reiste til Stockholm var han ca. 15 uker og hadde så vidt bikket 2 kg. Men iflg. de som kjenner meg så har jeg store kattunger
09/03/2010 20:23 #6675

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jo jeg kan få de for store Gucci, når de nærmer seg størrelse hest da begynner det å bli i største laget. Jeg innrømmer at jeg liker god størrelse på abyene, spesielt hannkattene.
Men kattungene har hatt problemer til og fra med diare etter adelkatten og selv om ikke dyrlegene finner noe galt så er jeg redd det har satt de litt tilbake (og derfor er 3 av de her enda). Isildur veier ca 2,5, Imala 2,3 og Iliana litt over 2 kilo, og jeg synes det er lite til at de nærmer seg 7 mnd.
09/03/2010 20:54 #6676

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette med vekt og størelse er nok varierende... Mine katter er vel egentlig medium/litt små... skulle gjerne hatt de større, og jeg liker - som annK - store (hann)katter. Yzantos er snart 8mnder og noe over 2 kg = liten, men han har små/medium foreldre...

De jeg har sett av mayas pride's katter har hatt god størelse (f eks felicia og Emil).
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
Det tok 2.22 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen