Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Hvor gammel
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett

EMNE: Hvor gammel

12/02/2010 10:31 #6247

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hvor gammel

eller rettere sagt hvor ung kan en hannkatt være når han klarer å lage barn? Dere som har hannkatter i oppdrettet har sikkert forskjellig erfaring på dette.
Min Hebe har nå hatt løping siste uke og byr seg frem til alle, men vesle Offa på snart 4 mnd han vet hvordan han skal gjøre det, han bestiger henne og biter henne i nakken og prøver å komme bakover men det blir jo ikke noe resultat selvfølgelig. Det er bare komisk å se på, men kanskje han ikke blir så gammel før han blir kjønsmoden når han allerede nå gjør det så riktig ? Eller ? Hadde egentlig håpet at han skulle være kattunge noen mnd til.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
12/02/2010 10:40 #6248

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Hvor gammel

Må ærlig innrømme at dette vet jeg ikke - MEN jeg har da hørt om flere som greier dette med gyldig resultat fra 5-6 mnd alder
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
12/02/2010 12:08 #6252

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette er kanskje litt OT men hvor lang tid etter fødsel kan en katt pares igjen? (har jo somalien yzantos på 7mnder som begynner å bli veldig mann, og vil ikke risikere at han hopper på Chiqita).

Ang alder så har jeg og hørt fra 5-6mnder
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
12/02/2010 12:16 #6253

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Tassen parret Maia da han var 5 mnd, og jeg må innrømme at jeg ble overrasket. Hun løp noen dager og han var stadig på, men det ble ikke noe, så selv om han fikk det til var han vel ikke voksen nok til at det ble resultat.
12/02/2010 12:31 #6255

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Kanskje det ligger til slekten å være tidlig ute Men hvor gammel var Tassen da han ble kjønsmoden ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.96 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen