Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Katt på fòr
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1

EMNE: Katt på fòr

04/01/2010 14:48 #6007

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Katt på fòr

Hva slags erfaring har dere med å sette katt bort på fòr? Jeg vet endel gjør dette, men hva e da vanlige avtaler?
04/01/2010 16:11 #6009

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Katt på fòr

Dette tror jeg blir et veldig stort spørsmål å svare på.
Det finnes et utall forskjellige forhold som kan skape "den rette" avtalen.
Viktigst tror jeg det er at man avtaler på en slik måte at begge parter er fornøyd.
Hva den konkrete avtale så innbærer - tja det kan vel variere fra "alt til ingenting"

Som ved salg tror jeg og at det er ekstremt viktig å finne den rette arvetakeren. Som dessuten vet hva det vil si å ha hannkatt eller hunnkatt/kull alt ettersom.
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
04/01/2010 23:01 #6014

Sv:Katt på fòr

Jeg har 4 forverter. Av forkatter så har det vært engang jeg måtte hente hjem katten fordi forvert ikke fulgte opp vaksiner og sånt.

Alle mine har så langt vist seg være flinke.

Jeg har latt de "få" katten som kattunge, og de har to kull i mitt oppdrett. I det siste har jeg solgt på halvfor med ett kull og tatt halv pris for katten. Jeg holder stamtavlen til avtalen er oppfylt, om halvforavtalen skjæer seg kan jeg betale tilbake halve prisen for katten og hente henne hjem om jeg vil det.

Jeg betaler utgifter på katten som er relatert til avl, det vil si alle kostnader i forbindelse med drektighet og fødsel. Sykdom på kattunger++. JEg ordner med parring og sånn + annonsering av kattunger. Om kattungene ikke er solgt ved 15 uker så henter jeg dem hjem til meg om ikke forvert ønsker å sitte med de lenger.

Forvert dekker mat og sand til kattungene,i tillegg til "dagligdagse" utgifter på forkatten, det er utgifter som forvert måtte dekke om katten var dens egen. Utgifter som mat, sand og årlig vaksine, vetoppfølging ved enkel sykdom +++
  • Side:
  • 1
Det tok 0.40 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen