Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Hormonsprøyte til hannkatt
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1

EMNE: Hormonsprøyte til hannkatt

04/01/2010 14:42 #6006

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hormonsprøyte til hannkatt

Vet ikke om denne helt hører hjemme under denne kategorien, men passer ikke under sykdom heller.

Jeg vet at noen av dere har gitt hannkatter hormonsprøyte og lurer på hva slags erfaring dere har. Om den har virket, hvor lenge osv?

Tassen fikk en i begynnelsen av desember og det virket med en gang. Han kunne til og med gå på hele rommet på hotellet i Gøteborg. Han har ikke sprayet i det hele tatt. Men det varte kun til nå, altså under en mnd . Jeg trodde det ville vært lengre virkning . : X
04/01/2010 18:55 #6011

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Hormonsprøyte til hannkatt

Gucci har vel litt erfaring på det området. Mange har god erfaring, men noen katter vet jeg også har fått godartede svulster av denne sprøyta.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
05/01/2010 00:26 #6015

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Hormonsprøyte til hannkatt

Prøvde dette på Ikaros for en del år tilbake. Første gangen gikk det helt fint.
Mener å huske at det varte i ca 2 mnd så var det på an igjen.
Andre gangen så gikk det fint med pissingen... men har gjorde to hunnkatter på p-piller drektige og de fikk 11 unger tilsammen...
Tror nesten det ble litt mer futt i kruttet med hormonsprøyten enn uten
Ikaros fikk et svært sår på størrelse med en femmer der sprøyten ble satt.
Men det var kun etter siste sprøyten. Men det var skikkelig ekkelt altså.
Det såg ut som om det bare var et lite klor på skulderen hans, helt til jeg klorte litt på skorven og fikk åpnet dritten...
Da tøy det ut masse gul/grønnt gørr som luktet død å pine.
Det tok laaang tid før det grodde og vi måtte spyle det to ganger daglig helt til det var grodd. Hann fikk en kraftig antibiotikakur også.
Det gikk heldigvis bra til slutt men hann har et ganske stort arr enda.
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
19/10/2010 19:23 #9006

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Hormonsprøyte til hannkatt

Hjelper det på " gauling" også ? Offa sprayer ikke ( han er nå 1 år) men han har begynt i det siste å gå å gaule og bære seg, prøver nesten å voldta jentene slik at de er redd han nå. Må visst la han få prøve seg snart
Men nå skal jeg få litt fri fra dette, i morgen blir det innleggelse igjen så da får min bedre halvdel ta alt bråket stakkar han.
Har ingen erfaring med fertile hannkatter, men dette er vel en helt vanlig oppførsel vil jeg tro ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
19/10/2010 20:05 #9009

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Hormonsprøyte til hannkatt

Jeg tror det er en ganske vanlig oppførsel for hannkatter. Nå har ikke jeg heller hatt så mange fertile hannkatter, men min første abygutt Abraxas var sånn.Han gikk fra dør til dør, fra vindu til vindu, fra rom til rom og bare stresset, maste og rett og slett gaulet. Hele natta hørte vi MAMAMAMAMAMAU. Høyere og mer desperat ettersom han ble mer og mer stressa. Men det ble mye bedre da han var kommet litt mer over tenåringstiden. Og når han fikk luftegård og kunne gå ut roet han seg også. Han ble kastrert da han var tre år, og forandret seg over natta .Ble en skikkelige rolig pus som ikke skjønte hva damer var til for. Og det beste var at han også sluttet å markere over natta.
Han fikk også et par hormonsprøyter, og det roet godt ned på stresset.
Tassen er stikk motsatt. Han vet ikke hva stress er. Han oppfører seg mest som en lat kastrat, kose, ut å klatre i trærne og kose igjen. Han går aldri rundt å stresser. HAr prøvd to hormonsprøyter for markering. Første gangen holdt han opp i et par mnd, andre gangen hjalp det ikke i det hele tatt.

Så det er sikkert en lur ide å prøve det.

Lykke til på sykehuset. Håper alt snart er i orden.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.66 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen