Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Når tid kommer steinene ned i pungen ?
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1

EMNE: Når tid kommer steinene ned i pungen ?

30/12/2009 10:26 #5960

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Når tid kommer steinene ned i pungen ?

Dette er mest et spørsmål til dere osm har solgt hannkatter til avl. Hvor lenge kan man vente på at steinene skal komme på plass i pungen før man må si at denne ikke kan gå i avl? Er det noen av dere som har erfaring her?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
30/12/2009 11:50 #5961

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Når tid kommer steinene ned i pungen ?

Vår fawngutt Hanno, som vi egentlig hadde tenkt å ha som avlshann, fikk kun en stein tidlig, men da sa dyrlegen at den andre kunne komme senere. Men da han var over halvåret og den fremdeles ikke var kommet så mente hun at den ikke kom. Noe den heller ikke gjorde. Den var miniliten og måtte opereres ut i lysken samtidig som han ble kastrert rundt året. Han ble også stilt ut men ingen dommere kommenerte det før han begynte å nærme seg åpen klasse.
Dette var kanskje ikke helt svaret på spørsmålet, men andre hannkatter har fått med en gang på helseatesten ved vaksine at steinene er der.
30/12/2009 14:19 #5962

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Takker, grunne for mitt spørsmål er at min vordende avlshann som nå er 10 1/2 uke har kun fått ned en stein, veterinæren sa i går at det var ikke noe å bry seg om enda, at den kommer nok. Men de hannkattene som jeg har solgt har alle hatt steinene ned ved levering 12-14 uker gamle. Så jeg er litt urolig for at det ikke blir noe av dette med egen hannkatt nå. Virkelig synd i tillfelle, men vi har ikke gitt opp håpet enda.
www.javrocs.com
30/12/2009 18:26 #5963

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det normale er at steinene er på plass ved 10 ukers alder, men jeg har hørt om hannkatter hvor steinene har kommet ned opp i firemåneders alder.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
01/01/2010 14:20 #5991

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Gladmelding Steinene er på plass, begge to !! Saken er biff.
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
Det tok 0.85 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen