Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Suprelorin
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett

EMNE: Suprelorin

29/11/2009 22:41 #5606

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Suprelorin

Suprelorin - kjemisk kastrering
En annen oppdretter snakket om Suprelorin, og jeg ble så klart utrolig nysgjerrig. Slo det opp på google, der stod det at man kunne kastrere kattene uten å kastrere dem. En mikrochip settes inn og katten blir fertil igjen etter 14-16 mnder. Det er til nå ikke funnet noen bivirkninger, og det kan å brukes på hunnkatter.

Hva synes dere om dette?
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
30/11/2009 13:43 #5607

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Suprelorin

Spennende.

Ikke minst om det kan benyttes likt på hanner.
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
30/11/2009 14:33 #5608

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Har nettopp vært hos veterinær og hun kunne bekrefte at dette stoffet er godkjent for bruk i Norge, hun sa også at det ville være mest vanlig å bruke dette på hannkatter. Da jeg ikke har hørt om dette før Abyssiner var så grei å innformere oss, kommer jeg tilbake med mer utførlige opplysninger om dette når jeg har skjekket det opp.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
30/11/2009 14:51 #5609

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Da har jeg vært inne og skjekket dette i Australia og produsenten der skriver Blant annet dette:

Et nytt prevensjonsmiddel med et implantat for blant annet katter, tilbyr nå fordelen med kastrering uten kirurgi.
Stoffet er tilgjengelig i kommersielle mengder i Norge, Suprelorin, verdens første prevensjonsmiddel for kjæledyr blir implantert under huden mellom skuldrene for å redusere en hannkatts testosteronnivå til null slik, at den slutter reproduktiv funksjon i seks måneder.Suprelorin blir Satt inn som et implantat og ligner de som brukes for mikro-chipping, Suprelorin langsomt deslorelin, er et hormon som ligner på det som brukes til å behandle mennesker for prostatakreft. Den lave, kontinuerlig dose deslorelin hindrer produksjon av kjønnshormoner. Den biokompatible implantatet forsvinner over tid.
implantatet behandler testosteron relaterte atferdsvansker. Der sies ingenting om eventuelle bivirkninger

Det blir en ny tilværelse for alle oss som har fertile hannkatter.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
30/11/2009 16:13 #5610

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette virker helt genialt! Men er og en smule skeptisk, er det virkelig ingen bivirkninger? Virker nesten for godt til å være sant... Men må ærlig innrømme at jeg har vært inne på tanken på å sette en slik på min Ariina siden hun løper ganske ofte og jeg ikke har funnet en passende hannkatt til henne. Hun markerer for tiden, hadde vært topp om suprelorin hadde hjulpet på det og(?)
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen