Enya skrev:
Jeg forstår at etter at dere har vert ute i verden og sett hva som finnes så er det fristende å prøve å få frem slike katter .
Det er jo det som er spennende med utstillinger...
At man ser hva andre gjør og eventuelt kan la seg inspirere.
Dette er ikke det samme som å kaste egne tanker og visjoner på dør.
Enya skrev:
Hadde jeg vert yngre og hadde jeg bodd alene så hadde jeg kanskje kunne vert med på slikt sammarbeid om vilkårene var de rette,
Vi har ingen krav til alder eller sivilstatus....
Enya skrev:
På siste WW var der 41 abyer, de aller fleste av disse var ikke scandinaviske. Det ble kun 4 NOM og ! BIS, og denne BISen var i tilleg en god gammel dansk årgang som er veldig flott. Jeg har sett han IRL
Vil da dette si at de andre fra andre land var så utypisk aby med orientalsk uttrykk slik som de fleste Abusir kattene? Og er det slike dere gjerne vil få frem?
Dette er samme problem som vi sliter med hjemme. Er det ikke?
Mange deltakende, men få som BIS...
På WW var svært mange av abyssinerne av en slik kvalitet at de uten videre hadde vunnet i Norge. Mener jeg.
Det samme må sies om representantene fra de andre rasene.
Men det er abyssinerne jeg ”kan” – og det er de jeg vil jobbe med.
For å svare på spørsmålet du stiller – nei de fleste av abyene var langt fra orientalske.
Det var heller ikke kattene fra Abusir.
Dette er så klart min mening. Det beste her er å reise selv.
Dette kan fort likne litt på samtaler mellom den oppdagelsesreisende og de som ikke var med. Det er ikke lett å diskutere dette når man rett og slett ikke har sett det samme. Eller som den norske småbonden og hans amerikanske slektning som diskuterte gård og landbruk. Mange artige feiltolkninger der og. Men den beste er gjerne at begge ville bruke rundt 4 dager på å følge yttergrensa på småbruket/farmen sin. Riktignok fordi den ene lå veldig bratt og fordi den andre var veldig stor...
Fra det ene til det andre.
Mulig noen ville oppfattet kattene vi så og ble betatt av som for ekstreme eller for orientalske eller for fargesterke osv. Men som Gucci er innom – hvordan skal du lage idealet uten å dra i endene..? Hvordan lager du grønt uten gult og/eller blått?
Enya skrev:
Som dere sikkert har skjønt tidligere så er jeg ikke tilhenger av dette.
Missforstå meg rett, jeg ønsker dere lykke til med et event samarbeid som kan få gode frukter i fremtiden,

Forstår ikke helt hva du er motstander av her Enya.
Men jeg takker for lykkeønskningen lell.
Det viktigst med Gucci sin invitasjon er for oss å øke genpoolen vi har å jobbe med. Isteden for å sitte på hver sin tue ønsker vi å dele hverandres muligheter.
Å skrive en diskusjon er mye vanskeligere enn å samtale den.
Særlig når vi er engasjerte.
Håper vi kan misforstå hverandre på best mulig måte.
PS:
Fawnen som slo Omo var i mine øyne mer skandinavisk bygd enn Omo.
Selv om hun stammer fra svært spennende europeiske og amerikanske linjer, og er drettet i Nederland. Hva betyr så det?
DS!