Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

05/08/2009 18:40 #4005

• Tee
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

Hei,

jeg har ett lite spørsmål ang parring av min fantastiske katt. Vil gjerne bruke en Abyssiner eller Somali på henne. Hun er derimot ingen "ekte" rasekatt selv. Hun er flott skipskatt som heter Heksa.

Jeg vet ikke om det er noen som vil bruke sin hannkatt utenom rasen, men er det noen som vet om noen så ta gjerne kontakt.

Selv har jeg hatt katt i alle år, og har nå 2 stykker. Min voksne skipskatt, Heksa, og min lille Huldra som er ett år.
Jeg har hatt kattekull mange ganger, og har tilogmed måtte oppfostre ett kull da mor døde.
Jeg bor på landet langt unna farlig trafikk, og mine to nøster stortrives der.

For å se litt bilder osv så må du gjerne titrte innom min blogg: heksaogkatten.blogspot.com

min mail er: skaana@online.no

bilde av Heksa kan du se her: 3.bp.blogspot.com/_08CxKZD_6HA/SdkS9fzmZ...s1600-h/hexa_sun.jpg

Tusen takk til alle som tar seg tid til å svare/gi informasjon

Hilsen Trine
12/08/2009 09:42 #4055

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der - beklager!!!

Men så hyggelig at du har funnet veien til oss!
Håper at du får mye glede av forumet vårt.

Hilsen
Tante Sur
12/08/2009 17:45 #4063

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

Hei Tee!

Fine katter du har linket til! Veldig fine.
Men hvorfor vil du benytte en aby-hanne her?
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
12/08/2009 19:15 #4065

Re: Sv:Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

Jeg stusset også på det, jeg tviler på at der er noen som vil låne ut sin aby eller somalihannkatt på en huskatt. Selv om kattene dine er superfine, så er det ikke å komme fra at det allerede finnes for mange huskatter her i Norge, og kattunger fra en slik kombinasjon vil jo bli huskatter , dvs katter uten stamtavle.

Og siden det er så mange huskatter som allerede sliter med å finne gode hjem så vil allefall ikke jeg bidra til at det kommer flere av de.

Men ser gjerne flere bilder av kattene dine, de var veldig pene
12/08/2009 21:25 #4078

• Tee
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Re: Sv:Noen som har en hannkatt jeg kan parre med?

takk for svar... Jeg regner egentlig ikke med at noen ville bruke sin hannkatt på huskatt, men det var verdt ett forsøk.. Grunnen? Jeg har fler, jeg vil gjerne ha igjen en katt etter Heksa. Da hun betyr veldig mye for meg. Og jeg er jo veldig klar over huskatt situasjonen, men stort sett er Skipskatter veldig lette å gi bort, og de fleste blir faktisk solgt... Jeg ville bruke en aby-hann fordi jeg mener miksen ville vært flott. Og jeg har alltid likt Aby/somali... lynne, utseende osv... derfor... En litt "annerledes" skipskatt... Jeg har lyst stil å bruke en hann med fargeprakten til aby, da hunnkatten min bærer på disse genene fra før. Tror som sagt det ville blitt knallfine katter ut av det...
Syns også det er mye bedre å parre med en katt du vet, enn å slippe hunnkatten løs ute og "håper" på barn med tider og stunder! Som mange dessverre gjør Huff...

begge mine er forøvrig huskatter jeg har reddet fra den visse død... og for meg er de begge de beste pusene i verden!!!
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.49 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen