Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

melketillegg for Kattunger
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1

EMNE: melketillegg for Kattunger

17/07/2009 09:26 #3935

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

melketillegg for Kattunger

Det ser ut til at jeg må begynne å gi mine kattunger noe melk i tilegg til morsmelken de har såvidt begynt å spise men av erfaring vet jeg at de er inne i en fase der mor har litt lite melk og det de får i seg av fast føde heller ikke er nok. Dette har jeg liten erfaring med så jeg spør derfor dere om hvor mye jeg bør gi i hvert måltid hvor ofte og hvilken type morsmelkerstatnin som er den beste.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
17/07/2009 14:14 #3936

• totj
  • Senior Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:melketillegg for Kattunger

Da kan du få kjøpt et melkepulver som er spesielt tilpasset kattunger som erstatning for den naturlige morsmelken. Det får du kjøpt i dyrebutikken, eller via denne linken:
www.hundogkatt.no/?pageID=174&ItemID=357
Det blir jo litt dyrt hvis du har mange kattunger. Ellers har jeg god erfaring med å gi kattunger geitemelk, den inneholder mye fett, og du kan vispe i en eggeplomme for å gi melken mer av viktige næringsstoffer. Jeg hadde jo en liten tass som vokste opp på det da han mistet moren sin tidlig. Hvor ofte og hvor mye må du nesten prøve deg frem til, katter er jo flinke å styre dette selv, og som du sier har jo dine allerede begynt å spise litt selv og får fremdeles litt melk av moren. Ellers så vil jeg gjerne komme å se kattungene dine etter ferien, jeg elsker aby-unger og har jo bare "gamlemor" nå. (Hun skal være med oss på hytten i 3 uker å fange mus, for hun har ikke sluttet med det enda).
17/07/2009 14:34 #3937

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Geitemelk er ypperlig som erstattning. Det anbefaler veterinærer å gi helt fra start av dersom mamma ikke har melk eller at mamma ikke er der i det hele tatt. Eggeplomme er jeg litt tilbakeholden med, den kan være alergifremkallende. Som jeg fortalte deg i Arendal om min Evita som mistet pupper og fikk store sår like etter fødsel, jeg hadde gitt henne fløte med eggeplomme og veterinæren fant ut at det måtte være den kombinasjonen som hadde fremkalt denne alergien.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
17/07/2009 21:31 #3938

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

jeg takker dere begge for gode råd og du må mer en gjerne komme å ta deg en titt på mine kattunger etter ferien. ring meg TotJ så finner vi et tidspunkt hvor det passer oss begge.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen