Jeg bruker Renal fra Royal C. Rett og slett fordi jeg fikk 100 kr i rabatt fordi jeg er oppdretter (299 istedet for 399 for 4 kg). Maila litt med RC og dem sa jeg også får oppdretterrabatt på våtfor også

OG så sa veterinæren at hun fikk best tilbakemelding på det i fh til Hills K/D. Det er dyrt, men jeg har jo 4 katter og skal alltids klare å betale nyrefor til alle.
Siden Malis tilstand ikke var noe akutt og verdiene var så lite forhøyet så kunne hun få litt annet innimellom, men klart, alt med måte. I natt har hun vært på soverommet med meg og da er hun SÅÅ fornøyd når hun kan sove sammen med mamma
Jeg kommer til å sjekke verdiene 1x i året, da min veterinær mente Malis verdier ville bli helt fine etter å ha gått på dette foret en stund.
Her er svaret jeg fikk av RC:
Drektige og diegivende katter, samt kattunger skal riktignok IKKE ha dette fôret. Renal inneholder nemlig altfor lavt innhold av fosfor (ca 1/3 av et vanlig vedlikeholdsfôr) og proteiner (ca 10-13% mindre enn et kattungefôr) til at kattemor og unger får i seg det de trenger.
Hele 86% av kroppens fosfor lagres i knoklene, hvor det sammen med kalsium er med på å styrke skjelettet. I tillegg til mange andre viktige oppgaver i kroppen, inngår blant annet fosfor i DNA og RNA som inneholder arvematerialet. Derfor er det viktig at kattemor og unger IKKE spiser Renal. Vet at det kan være vanskelig å skille kattene i matfatet, men i dersom du venter kull eller har kull hjemme, så må kattene skilles. Det er jo like viktig at hun som har nyresvikt heller ikke spiser kattungefôr, da dette forverrer sykdommen hennes pga det normale innholdet av proteiner og fosfor