Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

"voksen" hunnkatt???
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett

EMNE: "voksen" hunnkatt???

10/02/2009 10:15 #2046

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

"voksen" hunnkatt???

Hei.
Er det noen som vet når en hunnkatt er "voksen". Og da mener jeg klar til å få barn og har jevnlige løpetider. (jeg vet jo at en aby som er rolig og oppfører seg voksent omtrent ikke elsisterer )

Rosita har hatt to løpetider (hun er 14 mnd), men jeg har ikke merket noen på Soul (13 mnd). Kan jo være hun løper litt roligere og jeg ikke merker det siden jeg har holdt på å bli en smule tullerusk når Rosita har vært på det verste, og det er dette jeg forbinder med løpetid.
10/02/2009 10:28 #2049

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:"voksen" hunnkatt???

Godt spørsmål... jeg vil nå tro min ariina er voksen - selv om hun ikke oppfører seg sånn (hun åpnet døren i dag! igjen!) Tullejenta mi har sånn ca regelmessige løpetider i allefall.
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
10/02/2009 12:26 #2055

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vi regner med at en hunnkatt er "voksen" og moden nok for kull i en alder av fra 12 til 15
måneders alder. Når det gjelder å vise løpetid er det veldig individuelt, noe rauter som kyr mens andre har en noe mer stilferdig oppførsel, så det kan godt være at din hunnkatt kan ha hatt løpetid uten at du har merket det.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
11/02/2009 17:23 #2092

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg tror jeg skal begynne å spørre hver gang jeg "mangler" noe. Nå har Souls løpetid kommet. Når rosita endelig er ferdig:blink:

Fikk en liten mistanke i gårkveld, for hun la ikke baken ned når vi koset. Og i dag, joda, baken i været, koser, smyger og begynt med litt lyd. Foreløpig er det INGENTING mot Rosita som vræler som jeg vet ikke hva, og jeg håper virkelig Soul fortsetter i dette toneleiet her, for det er helt til å leve med.

Er det vanlig at hunnkatter "leker hannkatter" når den andre katten har løpetid?? Litt vel gode venner til tider de små prinsessene...
11/02/2009 18:23 #2095

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Punkt 1:
Det er vanlig at hunkatter avløser/overlapper hverandre i løpetida.
(Noe ala at vi kvinner synkroniserer mensen i kvinnedominerte miljø som f.eks typiske kvinneyrker, husholdninger med flere kvinner etc...) (Sorry til alle menn her på foraet...)

Punkt 2:
"Hankattoppførsel" hos hunkatter er heller ikke uvanlig. Spesielt morsomt blir det når de har løpetid samtidig og ligger "an-bakes" og tror at den andre er en hann...

15-åringen her i huset derimot synes det er FLAUT !!!
(ha ha)
Det tok 0.35 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen