Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Takk for svar
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett

EMNE: Takk for svar

23/01/2009 16:51 #1545

Takk for svar

Takk for overbevisende svar fra folk med erfaring , jeg er nå hellig overbevist, og har lært at en ikke skal tvile på sin intuisjon, ei heller høre på snakk i gata!!!!

Jeg legger tråden jeg nå Skal bare glede meg .....
23/01/2009 18:08 #1546

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:UHYRE I VENTE???!!!!????

Tro meg - du kan bare begynne å glede deg !!!

(Stålplater er forøvrig ikke til hjelp mot en aby(blanding) som VÌL noe... )

Det eneste jeg ville gjort som ekstratiltak er å fjerne eventuelle uerstattelige knuselige ting, ikke bruke høye lys(estaker) bare telys, kjøpe meg en sånn klesrulle som fjerner hår fra klær og ikke fylle vinduskarmen med for mye stæsj...

Ellers er det bare å sette seg ned og nyte synet av livgleden en slik krabat kan oppvise. Det er tusen ganger morsommere enn det Tv-en noen gang kan frembringe.

Eneste aberet er at det er umulig å jobbe med PC-en uten hjelp av noen som skal danse på tastaturet. Men så blir man jo ekspert i å skrive fort da...
(Bare denne lille notisen har frembrakt god en del "Flytt deg...!!!" )
23/01/2009 20:21 #1549

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:UHYRE I VENTE???!!!!????

Eller å lese aviser eller blader.... Da vil du bruke laaaang tid for katten legger seg oppå det du leser for å få enda mer koooooos.
23/01/2009 20:23 #1550

Sv: I VENTE???!!!!???? har noen et bilde?

det hørtes jo direkte overkommelig ut. Siden jeg bare har to stk keramikkskåler jeg er glad i, og svært lite nips, En stor potteplante, som er et oliventre, og aldri forlater et levende lys.

Jeg har hatt katt inntil nylig og har lagt meg til vanen å legge myggnett over mat jeg må gå ifra på matbordet, skarive på et halvt tastatur om gangen og strikke med nøstet i lomma.
Det var en nabo som hadde all denne kunskapen om abyssineren å dele med meg, og hun viste at abyssinere sprang rasende rundt i huset hvert våkne minutt, mens de maser og remjer.Stjeler all mat de kommer over, og ikke kan oppdras til å holde seg ned av bord og benk når en er tilstede engang.

Er det noen som har en "utvanna" abyssiner å vise fram som er voksen, så en kan se ulike varianter?
23/01/2009 21:14 #1551

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:UHYRE I VENTE???!!!!???? har noen et bilde?

En voksen aby-miks er svært sjarmerende, men jeg har dessverre ikke noe bilde å legge ved.

Jeg tror naboen din enten snakker i svært store ord eller har truffet et MEGET uoppdragent eksemplar av arten.
Ja - de elsker menneskemat - og vil gjerne smake på alt, men hvis man bare er konsekvent, så forstår de veldig godt ordet "Nei!" Ikke det at en aby nødvendigvis vil gi seg, men den fortsetter da bare tiggingen på en litt mer diskret måte.

Og ja, de kan få noen ekstreme løpe-som-en-gal-kick hvor man bare ser at de spinner på stedet hvil på parketten før de farer avgårde. (Selv Gamla (Tante Sur) som nærmer seg senioralder kan bli litt rabiat i ny og ne.) Men det varer aldri lenge om gangen...

Men de er ikke særlig høylytte eller masete vokalt. Stemmen er vanligvis svært mild, og selv om de svært gjerne vil ha et ord med i laget når noe foregår, er det er ikke slitsomt (unntatt i løpetida )

Vi har gitt opp å holde dem vekke fra bord og benker; de elsker å leve i høyden - hos oss bor de bl.a. på toppen av kjøkkenskap og kjøleskap. Men vi er svært strenge med at de ikke får lov til å gå på bordet mens vi spiser - noe de litt motvillig aksepterer (men de prøver seg selvfølgelig hele tiden). Resultatet er at vi ofte har en aby sittende på den ledige stolen ved bordet - som en helt vanlig deltaker - liksom. Så det er blitt en gyllen mellomvei hos oss...

Som sagt - gled deg!
Det tok 0.35 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen