Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Kjønnsbestemmelse
(1 besøkende) (1) gjest
Avl og oppdrett
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kjønnsbestemmelse

20/01/2009 04:44 #1513

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Kjønnsbestemmelse

I teorien er det ingen sak å kjønnsbestemme en kattunge, men jeg har selv erfart at det ikke er like enkelt i praksis; særlig ikke hvis alle ungene i kullet er av samme kjønn.

Her er en liten oppgave til dere.

Noen som klarer å kjønnsbestemme disse rompene?

Kattungene var 10 dager da disse bildene ble tatt. Alle sammen er nå voksne, så fasiten har jeg

PS. et tips hvis det er vanskelig å kjønnsbestemme en kattunge er å fotografere rompa. Litt enklere å se det når en får det blåst opp på en PC-skjerm; i hvert fall hvis man har bilder av begge kjønn å sammenligne med.
20/01/2009 09:53 #1514

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Kjønnsbestemmelse

Skal si du rangler, Ororina. Klokka 3 om natten?!

Artig oppgave, forresten - og godt tips vedr foto - men jeg har likevel ikke peil.

Gjetter vilt:
jente, jente, jente, gutt, gutt, gutt

Eller noe sånt
20/01/2009 10:31 #1515

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg tipper det samme som Tante Sur.
20/01/2009 14:02 #1516

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg tror at de tre første er jenter da avstanden mellom åpningene er kanske kort og de tre neste er gutter, der kan en ane noen bjeller og så er avstanden større. Personlig så synes jeg det er lettest å se dette med det samme de er født da er liksom guttene litt hovne der bak, men det kan sikkert variere:P
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
20/01/2009 15:10 #1517

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Ja, jeg også syns det er enklest å se det når de er nyfødt, for guttene er som regel "hovne" bak, men den gangen jeg hadde et rent guttekull syntes jeg ikke de var hovne nok, så ja, det kan variere... Og da jeg fikk mitt første rene jentekull, trodde jeg faktisk at to av dem var gutter, men avstanden mellom hullene "krympa", og til slutt måtte jeg bare innse at det var et rent jentekull.

Hvordan jeg trodde at de tre nederste rompene kunne være jenter er for meg i dag totalt uforståelig
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.51 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen